تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۳۰۰۳۱
طی یک شبانه‌روز؛

۱۳ هزار و ۸۰۰ تن کالای اساسی از بندرچابهار وارد کشور شد

‌می‌متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تخلیه و حمل یکسره ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن کالای اساسی گندم از یک کشتی طی شبانه‌روز گذشته از بندر شهید بهشتی چابهار رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش می‌متالز، بهروز آقایی در گفت و گویی اظهار داشت: انتقال کالا‌های اساسی به صورت حمل یکسره از بنادر کشور به مقاصد مصرف انجام می‌شود و از این میزان محموله یاد شده هفت هزار و۴۰۰ تن به صورت حمل یکسره به استان‌های همجوار و ۶ هزار و ۴۰۰ تن به انبار‌های خارج بندر حمل و انتقال یافت.

وی گفت: تخلیه شبانه روزی کالای اساسی در بندرچابهار در حال انجام است، بندرشهیدبهشتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن نقش مهمی در ورود کالای اساسی دارد و بزودی پس از تکمیل پسکرانه و جاده و ریل قطب تجارت و اقتصاد منطقه و موجب توسعه و رونق شرق کشور می‌شود.

وی بیان کرد: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای کشور‌های آسیای میانه است که با برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری و با تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان شاهد رشد بیش از پیش این بندر اقیانوسی تا میزان ۱۵ میلیون تن کالا در سال خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه دولت برای اختصاص ۲۰ درصد سهم کالا‌های اساسی کشور به بندر چابهار افزود: افزایش ظرفیت نگهداری و انبار کالا‌های اساسی و ارتقای پذیرش و پهلودهی کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی از استراتژی‌های اصلی این اداره کل است که در همین راستا، با اعتبار داخلی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ساخت انبار‌های نگهداری کالا در حال انجام است.

وی تخلیه و انتقال کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور به‌صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد را یکی از اهداف این اداره کل برشمرد و تاکید کرد: ۳۰ درصد از کالا‌های اساسی محموله هر کشتی به‌صورت حمل یکسره به مقاصد مصرف حمل می‌شود و بیش از ۷۰ درصد از کالا‌های تخلیه شده به‌صورت مستقیم به انبار‌های خارج از بندر انتقال پیدا می‌کند.

آقایی تخلیه و انتقال کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور به‌صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد را یکی از اهداف این اداره کل برشمرد و تاکید کرد: ۳۰ درصد از کالا‌های اساسی محموله هر کشتی به‌صورت حمل یکسره به مقاصد مصرف حمل می‌شود و بیش از ۷۰ درصد از کالا‌های تخلیه شده به‌صورت مستقیم به انبار‌های خارج از بندر انتقال پیدا می‌کند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده