تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۳۰۱۴۰
سرویس خبر : انرژی

اگر رمز کارت سوخت خود را فراموش کردیم چه کنیم؟

‌می‌متالز - لازم است مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، ابتدا ۴ رقم پایانی کد ملی شخصی که نام آن در کارت سوخت درج شده است را امتحان کنند و در صورت بروز خطا، جهت حذف رمز، اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، نحوه بازیابی و حذف رمز کارت سوخت برای مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، در این گزارش بیان شده است.

در بازه زمانی ۱۶ مرداد ۹۸ لغایت ۱۶ شهریور ۹۸، چهار رقم انتهای کد ملی شخصی که کارت سوخت به نام او صادر شده، به عنوان رمز پیش فرض تعریف شده است؛ بنابراین، هنگام سوختگیری باکارت سوخت شخصی، درصورت فراموش کردن رمز کارت سوخت و درخواست رمز مجدد، می‌توان با وارد کردن رمز پیش فرض یعنی چهار شماره سمت راست کدملی، کارت را فعال کرد.

لازم است مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، ابتدا ۴ رقم پایانی کد ملی شخصی که نام آن در کارت سوخت درج شده است را امتحان کنند و در صورت بروز خطا، جهت حذف رمز، اقدام کنند.

حذف رمز کارت سوخت چگونه انجام می‌شود؟

این کار نیازمند مراجعه مالک وسیله نقلیه به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور به همراه مدارک هویتی مالک و وسیله نقلیه است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

 

عناوین برگزیده