تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۳۰۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان مالیاتی:

از تراکنش بانکی، حقوق، دریافت وام و تبدیل دارایی مالیات اخذ نمی‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه از تراکنش بانکی مالیات اخذ نمی‌شود، گفت: مواردی مانند حقوق، دریافت وام و تبدیل دارایی، مشمول مالیات نیستند.

به گزارش می‌متالز، امید علی پارسا با اشاره به اینکه با جلوگیری از فرار‌های مالیاتی، درآمد تعیین شده در بودجه سال جاری در این خصوص محقق شده گفت: یکی از راه‌های تشخیص فرار مالیاتی بررسی تراکنش‌های بانکی افرادی است که دارای گردش مالی بیش از ۵ میلیارد تومان هستند.

وی افزود: بانک مرکزی تمام اطلاعات مربوط به این اشخاص را در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهد. البته مواردی مانند حقوق، دریافت وام، تبدیل دارایی از شکلی به شکل دیگر و مواردی که جنس درآمدی ندارند، لحاظ نمی‌شوند، اما نسبت به موارد دیگر از مودیان سوال می‌شود که آیا فعالیتی بوده که مالیات آن پرداخت نشده باشد؟

این مقام مسوول ادامه داد: مالیات بر تراکنش بانکی وجود ندارد. بر این اساس سازمان با بررسی تراکنش‌های بانکی اشخاص از فعالیت‌هایی که مالیات آن‌ها پرداخت نشده، مالیات را مطالبه کرده و این کار با قوت در دست اقدام است. طی ۵ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته حدود ۶۲ درصد رشد درآمد مالیاتی محقق شد که این درصد بدون فشار به مودیان و بیشتر از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی بدست آمده است.

پارسا گفت: اطلاعات مربوط به اشخاصی که فرار مالیاتی دارند از طریق سازمان مالیاتی شناسایی و یا اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی توسط دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به سازمان ارسال و براساس آن اقدام می‌شود. فرار مالیاتی انواع مختلفی دارد و بدون هیاهو و جار و جنجال موارد مالیاتی را عالمانه بررسی و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود که سیاست قطعی و محکم سازمان است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده