به گزارش میمتالز، طی شش ماه گذشته بیشترین آمار استفاده سفر ترکیبی مترو و دوچرخه به ترتیب در خردادماه با یکهزار و ۱۰۹ و در اردیبهشت ماه ۸۹۶ دوچرخه سوار بوده است. در شش ماه ابتدایی سال ۹۹، یکهزار و ۸۰۵ سفر ترکیبی مترو و دوچرخه ثبت شد که در شش ماه ابتدایی امسال این تعداد به سههزار و ۴۵۰ نفر افزایش یافته است. در سه ماه آخر سال گذشته آمار دوچرخه سواران در مترو ۴۱۰ نفر بود که این رقم در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری داشته است. گفتنی است، خط ۵ متروی تهران دسترسی راحتتر به بوستان چیتگر را مهیا کرده و بیشترین آمار سفر با دوچرخه در خط ۵ متروی تهران و حومه به ثبت رسیده است. از شاخصهایی که برای ارزیابی میزان موفقیت برنامه دوچرخهسواری در شهر اهمیت دارد، «سهم سفر با دوچرخه از کل سفرهای روزانه شهروندان» است. در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون سفر روزانه در پایتخت با انگیزههای گوناگون شغلی، تحصیلی، درمانی، خرید، تفریح و نظایر آن انجام میشود. اما بر اساس آخرین گزارش رسمی شهرداری تهران، سهم سفر با دوچرخه در تهران در حال حاضر ۹/ ۰ درصد است و این یعنی روزانه ۱۸۰ هزار سفر دوچرخهای در سطح شهر. اگرچه این رقم با هدفگذاری صورت گرفته برای برش پایان سال ۹۹ شهرداری برابری میکند، اما این شبهه وجود دارد که همانطور که در طول معابر دوچرخه، معابر بوستانها لحاظ شده، در این آمار سفرهای دوچرخهای در داخل بوستانها نیز محاسبه شده است.
منبع: دنیای اقتصاد