تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۳۰۷۶۶
سرویس خبر : انرژی

نرخ خوراک صنایع را سلیقه‌ای تعیین نمی‌کنیم

‌می‌متالز - دبیر انجمن صنعت پالایشی یادآور شد: نرخ خوراک صنایع پایین دستی بر اساس سه مولفه قیمت دلار، نرخ فوب خلیج فارس و نشریه بین المللی پلتس تعیین می‌شود؛ حال اگر در این بخش نوسانی وجود دارد مرتبط با این سه مولفه است و ما نتوانیم سلیقه‌ای اقدام به تعیین نرخ کنیم.

به گزارش می‌متالز، ناصر عاشوری در خصوص نرخ خوراک صنایع پایین دستی عنوان کرد: واقعیت امر این است که در عین حالی که بخش خصوصی هستیم و سهامداران ما انتظار دارند که بنگاه‌های اقتصادیشان سودآوری داشته باشد، اما ما به مسائل، ملی نگاه می‌کنیم.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: یکی از وظایف پالایشگاه‌ها تامین خوراک صنایع پایین دستی است که در حال انجام است؛ اما نرخ آن دست ما نیست.

او با بیان اینکه نرخ خوراک صنایع پایین دستی بر اساس سه مولفه قیمت دلار، نرخ فوب خلیج فارس و نشریه بین المللی پلتس تعیین می‌شود، تصریح کرد: ما در چارچوب قوانین و مقررات می‌توانیم نرخ تعیین کنیم و اگر در این بخش نوسانی وجود دارد مرتبط با سایر مولفه مانند نرخ ارز است.

عاشوری با تاکید بر اینکه خوراک صنایع پایین دستی تنها در بورس عرضه می‌شود تا مانع از ایجاد رانت شود، اظهار داشت: دنبال شفافیت هستیم و هدف ما نیز حل مشکلات صنایع پایین دستی است.

دبیر انجمن صنعت پالایشی با بیان اینکه توانسته‌ایم شفاف سازی کنیم و تمامی محصولات پالایشگاه‌ها را از طریق سامانه بورس کالا عرضه کنیم، اظهار داشت: در حقیقت همراهی داریم و درب اتاق ما به روی تمامی صنعتگران باز است و صحبت‌های آن را میشنویم و تا جایی که در چارچوب مقررات باشد با آن‌ها همراهی می‌کنیم.

عناوین برگزیده