تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۳۰۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی ۱۱ پروژه صنعتی در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۱ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در این استان در حال ایجاد و راه اندازی است.

به گزارش می‌متالز، عباس جرجانی افزود: تکمیل ۹ پروژه نیز به ۹۰ درصد رسیده است که تا پایان دهه فجر افتتاح می‌شوند و با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت سه معدن طلا در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۷۰۰ کیلوگرم طلا در شهرستان‌های نهبندان و خوسف استحصال شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه معدن استان ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت ۸۷ هزار نفر مشغول به کار هستند اظهار داشت: تایر و لاستیک، کنسانتره مس، کک، مواد شوینده، کاشی و سرامیک، خوراک دام و ساری از عمده محصولات تولیدی خراسان جنوبی است.

وی عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی این استان در پنج ماه گذشته بیش از ۴۲ جلسه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه از ۵۲ ماده معدنی کشور ۴۸ ماده در استان خراسان جنوبی وجود دارد گفت: منیزیت، خاک‌های صنعتی، کک، سنگ‌های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بی‌نظیری در این استان وجود دارد همچنین ۷۶ درصد زغالسنگ کشور در شهرستان طبس تولید می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود سیلیس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد افزود: برای استفاده از این ظرفیت مهم درخواست داریم واحد فرآوری شیشه برای کمک به توسعه اقتصادی استان و منطقه احداث شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده