تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۳۰۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان بوشهر اعلام کرد:

ایفای تعهدات ارزی ۱۱۰ درصدی صادرکنندگان استان بوشهر

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نسبت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استان بوشهر ۱۱۰ درصد بوده که از این لحاظ، در میان ۳۱ استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی با اعلام این خبر، افزود: این رتبه بندی بر اساس عملکرد صادرکنندگان استان بوشهر در حوزه ایفای تعهدات ارزی از ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ طبق ارزیابی سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده است.

وی تشریح کرد: ارزش کل تعهدات ارزی بنگاه‌های صادراتی استان ۶۳۹۵ میلیون یورو، میزان تعهدات ایفا شده ۷۰۰۶ میلیون یورو، فروش ارز در سامانه نیما ۶۶۲۴ میلیون یورو و میزان واردات در قبال صادرات ۹۹ میلیون یورو بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: صادر کنندگان علیرغم برخی از مسائل و مشکلات پیش رو در بخش تجارت خارجی از قبیل تحریم‌ها موفق شدند عملکرد مطلوبی را داشته باشند و علاوه بر صادرات کالا، به تعهدات خود در قبال کشور نیز به خوبی عمل نمایند.

حسینی در پایان عنوان کرد: مهمترین اقدام برای رونق صادرات بخش خصوصی، تسهیل‌گری و مقررات زدایی است که در این صورت صادرکنندگان می‌توانند با توانمندی خود حتی در شرایط دشوار امروز نیز به بازار‌های خارجی ورود کنند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده