تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۳۰۹۵۹
سرویس خبر : انرژی

وزیر نفت در بوشهر: پالایشگاه گاز فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود + فیلم

‌می‌متالز - وزیر نفت با اشاره به اینکه ۵۰ درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پالایشگاه گاز فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در عرصه صنعت نفت، گاز و محصولات پتروشیمی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ذخایر غنی در بخش‌های مختلف است به‌گونه‌ای که ۵۰ درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد ذخایر نفتی کشور در استان بوشهر قرار دارد گفت: ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تکمیل پروژه‌های نیمه کار مورد توجه قرار گرفته است گفت: بخشی از پروژه پالایشگاه گاز فاز ۱۴ پارس جنوبی تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود و در عرصه اجرا فشار فاز‌های پارس جنوبی مطالعات گسترده‌ای انجام شده که در ۶ تا ۸ سال آینده ۲۲ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود.
اوجی از اجرا پروژه مسوولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر توسط وزارت نفت خبر داد و خاطر نشان کرد: با پیگیری و تلاش صورت گرفته، در این سفر بیش از ۳۶۰ پروژه در حوزه مسوولیت اجتماعی توسط وزارت نفت در استان بوشهر اجرایی و عملیاتی می‌شود که ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف جم تصریح کرد: فاز نخست این پروژه با تامین ۷۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت امسال وارد مدار می‌شود.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده