تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۳۱۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش رایزنان تجاری به ۱۲۰ نفر تا سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - وزیر صمت با انتقاد از تعداد اندک رایزنان تجاری کشور گفت: هم اکنون فقط ۶ رایزن تجاری در کشور داریم، اما این تعداد سال آینده به ۶۰ و در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۰ نفر خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با تولید کنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت افزود: تولید کننده نباید پشت در گمرک و بانک مرکزی بماند و این وظیفه ماست که مشکلات صادراتی و بانکی تولید کنندگان را حل و فصل کنیم.

وی قاچاق را یکی از موانع مهم تولید دانست و گفت: معتقدیم که مبارزه اصلی با قاچاق باید در نطام توزیع شکل بگیرد چراکه قاچاق را در مرز‌ها نمی‌توان کنترل کرد. وزیر صمت افزود: این معضل باید از طریق نظام جامع توزیع حل شود و امیدواریم قابلیت رصد اطلاعاتی کالا‌ها و لوازم خانگی حداکثر تا دو ماه آینده در کشور ایجاد شود.

فاطمی امین از مذاکرات این وزارتخانه با چند بانک و بانک مرکزی برای تامین مالی زنجیره لوازم خانگی داخلی خبر داد و گفت: با نهایی شدن این مذاکرات، هزینه و دسترسی به تسهیلات بانکی و مصرف منابع بانکی کاهش خواهد یافت.

وی نظام تعرفه‌ای و وضع تعرفه بر کالا‌های وارداتی را در اصلاح فرایند‌های تولید داخل موثر خواند و افزود: به صورت مشروط با وضع تعرفه‌های وارداتی موافق هستیم، اما باید این موضوع در بسته‌ای دیده شده و تولید کننده تعهد بدهد که اتفاقاتی در کیفیت تولید وی رخ بدهد و بعد از مدتی که تعرفه‌ها برچیده شد قابل رقابت با تولیدات خارجی باشد.

وزیر صنعت نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی را در حال حاضر غیرقابل قبول دانست و گفت: سال آینده میزان صادرات به واردات باید به نصف برسد و امیدواریم این نسبت در سال ۱۴۰۲ برابر شده و در سال ۱۴۰۴ هم میزان صادرات ما در این بخش دو برابر واردات باشد.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این ارقام، باید کیفیت، خدمات پس از فروش و شدت مصرف انرژی تولیدات داخلی اصلاح شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده