تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۳۱۰۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا در سطح قیمت های دیروز مبادله می شود / تقاضای طلای هند رشد هفتگی داشت

می متالز - طلا در مبادلات ابتدایی بازارهای آسیایی روز جمعه – 23 نوامبر توانست از داشته ها و میزان رشدی که ظرف چند وقت اخیر به دست آورده بود دفاع کند و در سطح رشد قیمت های دیروز در حال مبادله است که دلیل آن تاثیر شک بازارها به مکن نبودن ادامه روند فعلی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افت دلار بود که توانسته فلز زرد را در مسیر ثبت دومین هفته متوالی افزایش قیمت هفتگی قرار دهد.
طلا در سطح قیمت های دیروز مبادله می شود / تقاضای طلای هند رشد هفتگی داشت

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای تحویل فوری در سطح 1226.38 دلار در هر اونس قرار داشت (در زمان انتشار در رویترز). طلا بعد از رشد 1 درصدی در هفته گذشته، در حال ثبت دومین هفته متوالی افزایش قیمت است که تا به اینجا رشد 0.4 درصدی را برای کل هفته جاری ثبت کرده است.

 

طلا در بازار مبادلات آتی امریکا با اندکی تغییر در سطح 1226.9 دلاری قرار داشت. طلا البته در حال حاضر 2 دلاری با این سطح فاصله دارد.

 

با درصد بالایی انتظار می رود که فدرال رزرو در نشست دسامبر برای چهارمین بار در سال جاری نرخ بهره را افزایش دهد، اما در این بین سرمایه گذاران با توجه به آمارهای اقتصادی موجود نگران این موضوع هستند که فدرال رزرو برای سال آینده بدون اینکه باعث کند شدن اقتصاد داخلی شود توانایی چند بار افزایش نرخ بهره را خواهد داشت.

 

روز پنجشنه چین اتهام جدید آمریکا را مبنی بر اینکه پکن اقدامات تجاری خلاف عرف انجام می دهد را رد کرد و به آمریکا پیشنهاد کرده دست از رفتارهای تحریک آمیز برداشته و در حالی که به نشست G20 نزدیک است حس نیت خود را با نشان دادن کمی عقب نشینی از بعضی مواضع ثابت کند.

 

به نظر بسیاری از تحلیلگران تنش تجاری بین چین و آمریکا و نشست 2 جانبه بین رهبران این کشور ها اصلی ترین موضوع مورد توجه در بزرگترین رویداد اقتصادی هفته آینده خواهد بود.

 

بریتانیا و اتحادیه اروپا در مورد پیش نویس پیمان روند روابط بعد از برگزیت به توافق رسیده اند که البته بر اساس این توافقنامه انگلستان و اسپانیا باید اختلاف خود بر سر کنترل جبل الطارق را قبل از روز یکشنبه و توافق نهایی حل و فصل کنند تا امکان تایید نهایی و به مهر شدن آن وجود داشته باشد.

 

به نظر می رسد بانک مرکزی انگلستان در صورت انجام توافق برگزیت نیاز داشته باشد تا نرخ بهره خود را افزایش دهد، هرچند پیامدهای برگزیت هنوز برای بانک مرکزی انگلستان مشخص نیست.

 

همچنین ایتالیا هم اعلام کرده که در برابر فشارهای بروکسل برای تغییر برنامه بودجه (افزایش هزینه های دولتی و کسری بودجه) 2019 مقاومت خواهد کرد، که این موضوع در حالی که به انتخابات پارلمان اروپا نزدیک می شویم ممکن است باعث برخورد و جریمه شدن دولت رم توسط این اتحادیه شود.

 

تقاضای طلای فیزیکی هند در هفته جاری تحت تاثیر افت ارزش آن به پایین ترین سطح 6 هفته ای و ورود خریدارن در بازار هند به دلیل نزدیک شدن به فصل جشن ها و عروسی ها افزایش یافته است، در حالی که رشد قیمت جهانی طلا تاثیر منفی بر اشتها و تقاضای این فلز در دیگر بازارهای آسیایی داشته است.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا، آلمان و فرانسه طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و نرخ ارز خواهد داشت.

 

شرکت کانادایی "سنترا گلد" که مشعول کشف و استخراج بخشی از معادن طلای کشور قرقیزستان است بر اساس اعلام مقامات دولتی قرقیزستان قول داده تا پایان سال جاری 15.5 تن طلا در معدن کوومتور تولید کند.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد