به گزارش می متالز، از سوی دیگر تامین گندله لازم برای این دو کارخانه نیز که در حال حاضر توسط شرکت SIDOR صورت می گیرد منظم نیست و ممکن است متوقف شود.
مشکل دیگر ونزوئلا در افزایش صادرات محدودیت های بندر پالوآ است. پالوآ یک بندرکوچک در کرانه رودخانه است که حدود 300 کیلومتر با دریای کاراییب فاصله دارد و کشتی های بزرگ قادر به پهلوگیری در اسکله های آن نیستند. بنابر این هزینه بارگیری و حمل HBI از ونزوئلا به ترکیه بسیار بالاتر از حد معمول است. کاهش بارندگی محدودیت های این بندر را افزایش می دهد.
برای حمل بریکت از کارخانه به بندر از راه آهن استفاده می شود که آن هم چندان مطمئن نیست و حرکت قطار های این کشور هر از چند گاهی با مشکلاتی همراه است.
با توجه به موارد فوق ونزوئلا هنوز هم نتوانسته است خود را به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد مطرح کند.