تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۳۱۱۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خوشبینی به بازار سنگ آهن

‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن روز جمعه پس از تعطیلات یک هفته‌ای در چین افزایش یافت و فعالان بازار در مورد چشم انداز تقاضا برای مواد اولیه در تولیدکنندگان برتر فولاد جهان خوشبین بودند.

به گزارش می‌متالز، کمبود برق چین نگرانی‌هایی را در کوره‌های قوس الکتریکی که از آهن اسفنجی برای تولید فولاد استفاده می‌کنند ایجاد کرده است، که به معنای تولید فولاد بیشتر از کوره‌های بلند با استفاده از سنگ آهن است.
بیشترین معامله سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان چین ۴.۹ درصد افزایش، ۷۶۲.۵۰ یوان (۱۱۸.۲۴ دلار) در صبح روز جمعه بود، درست پایینتر از ۷۶۹ یوان که در ۶ سپتامبر به بالاترین حد خود رسیده بود.
دانیل هینز، استراتژیست ارشد کالای ANZ می‌گوید: "در شرایطی که توسعه دهندگان املاک به دلیل سطح بالای بدهی با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، چشم انداز تقاضای شدید برای فولاد و سنگ آهن همچنان پایین است. "
اما کاهش تولید فولاد چین به دلیل سیاست کربن زدایی این کشور همچنان نگران کننده است.
ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع استرالیا، گفت: "شاهد هستیم که تولید فولاد چین تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تحت فشار است، زیرا مقامات تمایل دارند المپیک زمستانی" سبز "را در فوریه برگزار کنند"
Olivier d'Assier سرپرست تحقیقات کاربردی APAC در Qontigo گفت: رویکرد در بین سرمایه گذاران چینی "اخیراً به سطح خنثی رسیده است، اما این روند به طور نزولی کاهش یافته است و روند صعودی با داستان‌های پیش فرض داخلی اخیر محدود می‌شود. "
وی گفت: "موضوعات اصلی موثر بر رویکرد، تا کنون صرفاً داخلی بوده است، اما در زمینه ژئوپلیتیک، مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین هنوز انجام نشده است و این موضوع حل نشده باقی مانده است. "
روابط با آمریکا پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد تا پایان سال به صورت مجازی با شی جین پینگ ملاقات کند، زیر ذره بین قرار گرفته است.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده