تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۳۱۱۷۷
سرویس خبر : انرژی

«ایگلو انرژی» در لیست سیاه تامین‌کنندگان انرژی

‌می‌متالز - شرکت انرژی ایگلو، به همراه دو شرکت دیگر، تایید کردند که تجارت گاز خود را متوقف می‌کنند؛ زیرا افزایش بی‌سابقه هزینه‌های عمده‌فروشی انرژی، همچنان بر تامین‌کنندگان کوچک تاثیر می‌گذارد. شرکت Ofgem یک نهاد نظارتی بریتانیایی در این صنعت در این خصوص اظهار کرد مشتریان شرکت ایگلو، یعنی شرکت‌های سیمبایو انرژی و ENSTROGA از طریق تعیین تامین‌کننده جدید در زمان مناسب مورد حمایت قرار خواهند گرفت. این در حالی است که نابودی این شرکت‌ها تنها در همین ماه به ۹ تامین‌کننده کوچک انرژی آسیب خواهد رساند و آن‌ها را ورشکسته خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، اسکای نیوز یک هفته پیش فاش کرد شرکت ایگلو انرژی که ۱۷۹ هزار خانوار را تحت پوشش خود دارد، در حال بررسی مشاوره در مورد روند ورشکستگی خود است، زیرا این بخش با پیامد‌های افزایش بی‌سابقه هزینه‌های خام انرژی روبه‌رو شده است. این افزایش قیمت ناشی از مجموعه پیچیده‌ای از عوامل از جمله بازار به شدت رقابتی گاز در سراسر اروپا برای تقویت سهام ضعیف و تامین ضعیف انرژی از نیروی باد است. داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل صنعت ICIS که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد قرارداد‌های فروش عمده گاز انگلیس برای تحویل در ماه اکتبر ۵۲۰درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. مدل‌های تجاری شرکت‌های کوچک باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند از چنین افزایش‌هایی جلوگیری کنند و در بسیاری از موارد به دلیل سقف قیمت انرژی که توسط نهاد نظارتی تنظیم می‌شود و در حال حاضر ۱۵ میلیون خانوار را پوشش می‌دهد، نمی‌توانند از این افزایش قیمت جان سالم به در ببرند.

این در حالی است که سیمبایو و ENSTROGA مشتریان اندکی داشتند که به ترتیب ۴۸ هزار و ۶ هزار خانوار هستند که Ofgem گفت کسانی که از آخرین مشکلات متاثر شده‌اند، همچنان به صورت عادی تامین انرژی خواهند شد. نیل لارنس، مدیر نهاد نظارت بر خرده‌فروشی انرژی گفت: اولویت نخست Ofgem محافظت از مشتریان است. ما می‌دانیم که این موضوع برای بسیاری از مردم نگران‌کننده است و اخبار خروج یک تامین‌کننده از زنجیره تامین گاز می‌تواند نگران‌کننده باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده