تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۳۱۱۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش ضعیف اشتغال آمریکا، موتور طلا را روشن کرد

رکوردشکنی پادشاه رمزارز‌ها

‌می‌متالز - موتور صعودی بیت‌کوین روشن شد. ارز‌های دیجیتال که بعد از ریزش ماه مه اکثرا رشد چندانی را محقق نکرده بودند، در یک ماه گذشته روند خود را تغییر دادند. بیت‌کوین که بعد از ریزش بزرگ، در ماه گذشته تلاش کرد تا افت خود را جبران کند، با مقاومت ۵۲ هزار دلاری روبه‌رو شد و نتوانست از آن عبور کند.

به گزارش می‌متالز، اما با آغاز ماه اکتبر و خوش‌بینی فعالان به سه ماه پایانی سال بر اساس شواهد تاریخی و اخبار امیدوارکننده از طرف ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال موفق شد از سد این ناحیه مقاومتی عبور کند و تا کانال ۵۵ هزار دلاری پیشروی کند.

آلت‌کوین‌ها، اما با شتاب نسبتا کمتری از بیت‌کوین پیروی کردند. اتریوم در روند صعودی اخیر بازار با افزایش ارزشی بیش از ۱۶ درصد توانست تا به کانال ۳ هزار و ۶۰۰ دلاری بازگردد.

گزارش اشتغال ایالات‌متحده، طلا را یک کانال بالا کشید. اونس جهانی که در روز جمعه تا قبل از انتشار گزارش اشتغال آمریکا، محتاطانه رفتار کرد، با انتشار گزارش ضعیف از اشتغال‌زایی در ماه سپتامبر، صعودی شد و به کانال هزار و ۷۸۰ دلاری رسید و در حالی که این تحلیل‌گران در این ماه ۵۰۰ هزار شغل جدید را پیش‌بینی کرده بودند، گزارش وزارت کار خبر از اشتغال ۱۹۴ هزاری داشت. این در حالی است که بهبود اشتغال در این ماه، می‌توانست سیگنال کاهش حمایت‌های فدرال را برای سرمایه‌گذاران فعال کند.

شکل‌گیری موج احساسات صعودی رمزارز‌ها

ارز‌های دیجیتال، بار دیگر در مدار صعود قرار گرفتند. بسیاری ارز‌های دیجیتال در اواسط ماه مه بعد از شکستن سقف‌های تاریخی خود، نزولی شدید را تجربه کردند. ماه اکتبر، اما برای آن‌ها نوید رشد و نزدیک‌شدن به قیمت‌های تاریخی را دارد.

بیت‌کوین که تا ۶۳ هزار دلار پیشروی کرده بود، در ماه مه بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. سایر رمزارز‌ها نیز به دنبال بیت‌کوین افت‌های شدیدی را تجربه کردند. اما با شروع ماه اکتبر و فعال شدن حافظه تاریخی فعالان درباره تاریخچه روشن رمزارز‌ها در سال گذشته در ماه‌های پایانی سال میلادی، احساسات صعودی در بازار شکل گرفت. فدرال رزرو نیز به این احساسات دامن زد تا بیت‌کوین بتواند بعد از ۵ ماه، دوباره به ۵۵ هزاردلار بازگردد. این در حالی است که بیت‌کوین در ماه گذشته نیز یک بار برای رسیدن به هدف خود تلاش کرد، اما نتوانست از مقاومت ۵۲ هزار دلاری عبور کند و بیش از یک هفته فاز اصلاحی را تجربه کرد.

تحلیل‌گران جی‌پی‌مورگان افزایش اخیر ارز‌های دیجیتال به ویژه بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاران نهادی که برای پوشش ریسک خود به آن روی آورده‌اند، نسبت داده است. اظهارات جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) نیز در شکستن مقاومت ۵۲ هزار دلاری بیت‌کوین نقش مهمی داشت. اخباری که نشان می‌دهد که فدرال رزرو قصد دارد تا به یک صندوق قابل معامله بورسی بیت‌کوین مبتنی بر بازار معاملات آتی در ماه جاری اجازه فعالیت دهد.

مانع استارت کاهش حمایت‌های اقتصادی

گزارش ناامیدکننده اشتغال آمریکا در روز گذشته منتشر شد که خبر از ۱۹۴ هزار شغل جدید در ماه سپتامبر داد. اما با این حال نرخ بیکاری ایالات‌متحده به ۸/ ۴ درصد رسید. طلا که تا پیش از انتشار این گزارش، محتاطانه رفتار می‌کرد و نوسانی بیش از ۵ دلار نداشت، با رسیدن این آمار رشدی تقریبا ۲۰ دلاری را محقق کرد، اما پس از آن دوباره رو به کاهش گذاشت و تا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به کانال هزار و ۷۵۸ دلاری بازگشت.

از آنجا که چندی پیش جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده، آغاز برنامه کاهش حمایت‌ها را منوط به بهبود اشتغال‌زایی خوانده بود، با گزارش اخیر اشتغال به نظر می‌رسد اقتصاد آمریکا برای بازگشت به شرایط عادی پیش از پاندمی کرونا، نیاز به زمان بیشتری دارد که این می‌تواند سوخت مورد نیاز برای رشد کامودیتی‌ها به ویژه اونس جهانی را برای مدتی تامین کند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده