تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۳۱۲۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی تشریح کرد؛

بررسی اصلاح ساختار و تدوین بودجه ۱۴۰۱ در جلسه غیرعلنی با حضور میرکاظمی

‌می‌متالز - سخنگوی هیات رئیسه مجلس ضمن اشاره به بررسی شاخص‌های کلان اقتصادی، روند اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ و نحوه بودجه نویسی بودجه سال آینده در نشست غیرعلنی امروز صبح مجلس گفت: از رئیس دیوان محاسبات و وزیر امور خارجه نیز برای حضور در جلسات روز سه‌شنبه و چهارشنبه مجلس برای ارائه گزارش دعوت بعمل امده است.

به گزارش می‌متالز، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) با حضور در جمع خبرنگاران، در تشریح نشست غیرعلنی گفت: جلسه غیرعلنی امروز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد و میرکاظمی در این جلسه گزارشی در ارتباط با شاخص‌های کلان اقتصادی، روند اجرای بودجه سال ۱۴۰۰، آسیب‌ها و نقاط ضعف موجود در این زمینه برای نمایندگان ارائه کرد.

وی ادامه داد: بعد از سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه تعدادی از نمایندگان از جمله روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطالب خود را در خصوص وضعیت بودجه‌ای و اصلاح ساختار بودجه کشور مطرح کردند و سپس میرکاظمی توضیحات خود را در مورد برنامه‌های دولت برای اصلاح ساختار بودجه بیان و بر همکاری میان مجلس و دولت در این زمینه تاکید کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار کرد: دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اعلام کرد، با توجه به روند موجود در زمینه بودجه ۱۴۰۰ باید اصلاح ساختار تا پایان سال انجام شود و این موضوع مستلزم همکاری دولت و مجلس و هم افزایی این دو قوه است. همچنین در خصوص بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس نیاز به اصطلاح آیین نامه داخلی وجود دارد که در هفته‌های آینده این موضوع مطرح و در صورت موافقت اکثریت نمایندگان به صورت قانون در خواهد آمد تا بستر حقوقی لازم برای اصلاح ساختاری در روند بررسی بودجه صورت بگیرد.

موسوی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ باید تا ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود، گفت: در این خصوص باید همکاری جدی میان دولت و مجلس انجام شود تا بودجه سال آینده با یک روند درست و دقیق و فارغ از اشکالات موجود و منطبق با سیاست‌های کلی برنامه هفتم تصویب و ابلاغ شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین با اشاره به حضور رئیس دیوان محاسبات کل کشور در نشست روز سه شنبه مجلس اظهار کرد: بذرپاش در این جلسه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ را طبق آیین‌نامه داخلی مجلس برای نمایندگان تشریح خواهد کرد. اقدام بسیار خوب و کم نظیری که امسال دیوان محاسبات انجام داده، ارائه گزارش تفریغ بودجه سال گذشته چهار ماه پیش از فرصت مقرر قانونی است، زیرا آن‌ها تا آخر دی‌ماه فرصت داشتند.

وی تاکید کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس ۱۵ آذر ماه باید لایحه بودجه سال بعد به مجلس ارائه شود و عملاً نمایندگان و دولت نمی‌توانستند استفاده‌ای از تفریغ بودجه و آسیب‌شناسی بودجه سال‌های قبل داشته باشند که با این اقدام خوب امسال دیوان محاسبات ما ۴ ما زودتر از موعد مقرر به گزارش تفریغ بودجه سال قبل دسترسی داریم و می‌توانیم بودجه سال آینده را با بررسی ضعف‌های بودجه سال گذشته بررسی و تدوین کنیم.

موسوی همچنین از حضور وزیر امور خارجه در نشست روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به تحولات منطقه از امیرعبداللهیان دعوت شده تا در این جلسه گزارشی از مسائل و تحولات منطقه برای نمایندگان ارائه کند. احتمالا بخشی و یا تمام جلسات روز سه‌شنبه و چهارشنبه با حضور رئیس دیوان محاسبات و وزیر امور خارجه غیرعلنی برگزار شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده