تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۰۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۳۱۳۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل هلدینگ آریابنیز تأکید کرد:

ضرورت تغییر پارادایم شرکت‌های صنایع معدنی با صاحبان دانش

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ آریابنیز با تأکید بر ضرورت تغییر پارادایم شرکت‌های بزرگ در حوزه صنایع معدنی در رویکرد خود با شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب تکنولوژی و فناوری، گفت: این امر باعث می‌شود تا شرکت‌های صنایع معدنی بتوانند نیاز خود را از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهینه‌سازی در مصرف مواد اولیه و به ویژه منابع انرژی همچون آب تامین کنند.

به گزارش می‌متالز، حمید یعقوبی در خصوص نیاز صنایع معدنی به ویژه فولاد به تکنولوژی‌های روز اظهار کرد: یکی از نیاز‌های امروز صنایع در خصوص بهینه‌سازی مصرف آب است، از این‌رو سعی کردیم در این هلدینگ بر اساس تکنولوژی‌های جدید حرکت کنیم و محصولات جدیدی همچون سیستم اتوماسیون صنعتی با رویکرد بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف آب را در برنامه‌های خود جای دادیم.

وی درباره این که ایجاد ارتباط با شرکت‌های بزرگ فولادی و همکاری با آن‌ها نیز گفت: همکاری ما با فولاد مبارکه به سال‌ها پیش بازمی‌گردد، اما از آن‌جایی که این شرکت قطب صنعت بوده، مجموعه بسیار بزرگی است و ارتباطات ما باید به صورت نزدیک باشد، تصمیم گرفتیم دفتری در اصفهان برای فعالیت و ارتباط بیشتر در نظر بگیریم تا برای حل مشکلات و دغدغه‌های صنایع فولادی که مشکل مصرف انرژی و آب را دارند، برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته یعقوبی، یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های این هلدینگ در خصوص تسویه آب، پساب و هواست و فولاد مبارکه یکی از مشتریان بزرگ ما در این زمینه است.

وی با بیان این که نیاز است تا تغییراتی در بازار و مسیر پیش رو برای همکاری شرکت‌های صاحب دانش و تکنولوژی با صنایع بزرگ ایجاد گردد، در ادامه افزود: برای مثال زمانی که صحبت از تکنولوژی می‌شود، نمی‌توان با ابزار مناقصه پیمانکاری را انتخاب کنیم؛ موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی و به ویژه آب برای صنایع فولادی که تبدیل به یک چالش بزرگ شده و بسیاری از صنایع فولادی ما نیز در مناطق کم‌آب قرار گرفته‌اند و مشکل تأمین آب دارند؛ بنابراین شرکت‌های فولادی جهت رفع این مشکل لازم است تا رویکرد و برخوردشان با شرکت‌های صاحب دانش و تکنولوژی روز متفاوت بوده و نگاه متفاوت به شرکت‌ها داشته باشند، البته ما نیز هزینه زمانی و اجرایی را در این زمینه پرداخت خواهیم کرد و در این فرهنگ‌سازی به صنایع بزرگ کمک می‌کنیم تا نوع نگاهشان به سمت دریافت تکنولوژی روز برود.

یعقوبی تأکید کرد: تنها دغدغه ما این است که صنایع بزرگ تغییر پارادیم برای دریافت تکنولوژی‌های روز بدهند و به خواسته‌های خود برسند.

هلدینگ آریابنیز در سال ۸۴ تأسیس شده و در زمینه تأسیسات صنعتی آغاز به کار کرده و بعد از سال‌ها با توسعه فعالیت‌های این شرکت، زنجیزه ارزش و تأمین هلدینگ گسترش یافت و در حوزه‌های مختلف ورود کرده است.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده