تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۳۱۴۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات صادرات و واردات در مردادماه ۱۴۰۰

‌می‌متالز - در مردادماه سال جاری، ۱۳۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۵۵ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

به گزارش می‌متالز، آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی در خصوص آمار ماهانه صادرات و واردات گمرکی کشور نشان می‌دهد در نخستین ماه سال جاری، ۲۰۴۱ هزار تن کالا به ارز ۲۷۹۴ میلیون دلار به کشور وارد شده است که در این ماه ۸۳۰۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۲۹۶۸ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

این آمار در اردیبهشت ماه با تغییراتی همراه بوده است. به گونه‌ای که در دومین ماه سال، ۳۳۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۷۳۱ میلیون دلار به کشورمان وارد شده است که در طرف مقابل، در این ماه ۸۵۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۳۵۲ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

اما در خردادماه امسال، مقدار وزنی واردات نسبت به ماه قبل، با کاهش مواجه شده است. به گونه‌ای که در این ماه، ۳۱۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۹۴۵ میلیون دلار به کشور وارد شده است؛ بنابراین ارزش واردات در خردادماه نسبت به ماه قبل، رشد داشته است. از سوی دیگر در سومین ماه سال، کالا‌های صادراتی از لحاظ وزن و ارزش افزایش داشته است. به بیان دیگر در این ماه، ۱۳۰۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۳۶۸ میلیون دلار از کشورمان صادر شده است.

در ادامه این گزارش، آمار مربوط به تیرماه مشاهده می‌شود. بر این اساس ۳۹۶۳ هزار تن کالا در نخستین ماه تابستان به کشورمان وارد شده است که معادل ارزشی آن، ۴۱۰۶ میلیون دلار برآورد شده است. در این ماه ۸۳۶۴ هزار تن حجم صادرات از کشورمان بوده است که ارزش آن معادل ۳۶۵۰ میلیون دلار تعیین شده است.

در نهایت، در مردادماه سال جاری، بر خلاف ماه‌های قبل، شاهد افت رقم واردات و صادرات هستیم. به گونه‌ای که در دومین ماه تابستان، ۱۳۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۵۵ میلیون دلار به کشور وارد شده است که در سمت صادراتی نیز، مشخص است که ۷۱۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۳۲۳ میلیون دلار صادر شده است.

جزئیات صادرات و واردات در مردادماه ۱۴۰۰

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده