تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۳۱۳۵۵
سرویس خبر : صنایع کوچک

صادرات لوازم خانگی در سال آینده به ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت با بیان اینکه باید بتوانیم سال آینده ۸۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشته باشیم، گفت: در ایران ظرفیت تولید ۲۳ تا ۲۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی، امروز در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت، اظهار کرد: لازمه صادرات بیشتر افزایش کیفیت و عمق ساخت داخل و همچنین تأمین اجزا و قطعات لوازم خانگی است تا نسبت تولید داخل بیشتر شود. همچنین برای توسعه صادرات نیاز به بازاریابی، طراحی پلتفرم مشترک و طراحی‌های جدید در کیفیت و شکل لوازم خانگی است و بحث اصلی ارزبری و رقابت‌پذیری است.

صادقی نیارکی گفت: تا سال ۱۴۰۴ باید نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی از آنچه که الان وجود دارد برعکس شود؛ یعنی نسبت صادرات دو برابر واردات لوازم خانگی شود.

وی افزود: سال ۹۶ که محدودیت ارزی و تحریم نبود ۱۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید کردیم این عدد در سال ۹۷ که سال شروع تحریم‌ها بود به ۸ میلیون دستگاه و در سال ۹۸ نیز به ۸ میلیون دستگاه رسید. منتهی در سال ۹۹ توانستیم ۱۵.۵ میلیون دستگاه تولید کنیم که طبق برنامه امسال ۱۶.۵ میلیون دستگاه تولید خواهیم کرد.

صادقی نیارکی گفت: در ایران ظرفیت تولید ۲۳ تا ۲۴ میلیون دستگاه لوازم خانگی وجود دارد و در سال گذشته از این ظرفیت‌ها که خالی مانده بود استفاده کردیم و سرمایه گذاری‌های جدید اتفاق افتاد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده