تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۰
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۳۱۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار موثر بر معاملات بورس امروز ۲۰مهر

‌می‌متالز - با وجود آنکه دیروز شاخص مثبت بود، اما فقط هزار واحد رشد کرد و در پایان بازار در کانال یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد قرار گرفت. امروز کدام خبر‌ها در بازار سهام موثر هستند؟

به گزارش می‌متالز، با وجود آنکه دیروز شاخص مثبت بود، اما فقط هزار واحد رشد کرد و در پایان بازار در کانال یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد قرار گرفت. امروز کدام خبر‌ها در بازار سهام موثر هستند؟

_ وزیر نیرو در مورد قیمت آب و برق گفت که اکنون هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه قیمتی آب و برق در دستور کار این وزارتخانه قرار ندارد.

_ به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه‌ریزی کرده که یکی از اهرم‌های این سرمایه‌گذاری، تولید پایدار برق است. _ رئیس شورای رقابت با اشاره به تلاش خودروسازان برای حذف قرعه کشی خودرو گفت: با توجه به اختلاف که بین قیمت کارخانه و قیمت بازار وجود دارد و این حجم بالای متقاضیان و عرضه محدود، قرعه‌کشی روش مناسب و تصمیم شورا بوده است.

_ معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت می‌گوید در صورت کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان سعودی، صادرکنندگان ایرانی می‌توانند سهمی قابل قبول از بازار این کشور در اختیار بگیرند.

_ اونس جهانی طلا در بازار روز گذشته به ۱۷۵۲ دلار کاهش یافت. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار دیروز به یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید.

_ قیمت دلار در بازار آزاد دیروز به قیمت ۲۷ هزار و ۵۹۰ افزایش یافت. دلار در صرافی ملی روز گذشته ۲۶۸۹۲ اعلام شد.

_ تازه‌ترین گزارش بانک جهانی از شرایط اقتصاد ایران گویای آن است که اقتصاد ایران در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ از رکود دوساله اقتصادی خارج شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده