تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۳۱۷۴۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تجار بنگلادش از ظرفیت سنگ استان مرکزی بی‌اطلاعند

‌می‌متالز - سفیر بنگلادش در ایران گفت: تجار بنگلادش از ظرفیت و تنوع صنعت سنگ در استان مرکزی بی اطلاع هستند.

به گزارش می‌متالز، گوسال اعظم سارکار شامگاه بیستم مهرماه در نشست با استاندار مرکزی اظهار کرد: امروز بازدید‌های خوبی در استان انجام گرفت و از بازدید از نمایشگاه محلات تحت تاثیر قرار گرفتم چراکه کیفیت و تنوع سنگ بسیاری را شاهد بودم.

وی با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی بسیار اهمیت دارد، افزود: ساخت و ساز در بنگلادش رونق بالایی دارد و محصولات این نمایشگاه می‌تواند در کشور من مورد استفاده قرار گیرد، اما تجار بنگلادشی از این توانمندی، کیفیت و تنوع محصولات سنگ در استان مرکزی بی اطلاع هستند و با توجه به این بی اطلاعی توصیه می‌شود که در نمایشگاه ژانویه سال آتی در بنگلادش فعالان سنگ استان حاضر شوند و توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

اعظم سارکار با اشاره به امکان انجام سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف بین استان مرکزی و بنگلادش، گفت: سرمایه گذاری‌ها باعث تولید محصولات با کیفیت می‌شوند و نمایندگانی از اتاق بازرگانی اراک می‌توانند به بنگلادش سفر کنند و مذاکراتی در زمینه سرمایه گذاری دوجانبه داشته باشند.

وی تصریح کرد: تجار استان مرکزی می‌توانند به سرمایه گذاری در بنگلادش فکر کنند و قطعا مزایایی، چون مزیت‌های مالیاتی می‌تواند باعث توسعه اقتصادی تجارت آن‌ها و دسترسی به بازار‌های سایر کشور‌ها شود.

سفیر بنگلادش در ایران تصریح کرد: در مناطق ویژه بنگلادش شانس‌های بسیار در حوزه صنعت همچون الیاف صنعتی وجود دارد و می‌توان در حوزه‌های دیگری مانند ساخت و ساز تعامل داشت. این تعامل قطعا به توسعه دو منطقه کمک خواهد کرد و سعی خواهیم داشت که ارتباط بیشتر و عمیق تری با اتاق اراک داشته باشیم و موقعیت‌های بیشتر همکاری را دنبال خواهیم داشت.

تنوع و کیفیت نمایشگاه سنگ محلات تاثیرگذار بود

یوزف ریختار سفیر چک در ایران نیز با اشاره به آشنایی با ظرفیت‌های مختلف استان مرکزی در بازدید‌های امروز، افزود: ماشین‌های تولید چک در شرکت ساینا در حال استفاده است و علاقمندم این همکاری بین دو کشور ادامه پیدا کند.

تجار بنگلادش از ظرفیت سنگ استان مرکزی بی‌اطلاعند

وی اظهار کرد: از دیدن نمایشگاه سنگ محلات تحت تاثیر قرار گرفتم، به عنوان یک دیپلمات متوجه شدم که از این استان می‌توانم ظرفیت‌های بسیاری را در چک معرفی کنم، سنگ‌های بسیار متنوعی در نمایشگاه وجود داشت و از طرفی ساماندهی مناسبی را شاهد بودیم که می‌تواند فرصتی برای توسعه تعاملات باشد.

در این نشست سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز بیان کرد: دومین بار است که در طول دو سال اخیر به استان مرکزی سفر می‌کنم، البته به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ هنوز ماحصل سفر قبلی به نتیجه نرسیده است و امیدواریم این سفر به نتایج خوبی بینجامد.

تجار بنگلادش از ظرفیت سنگ استان مرکزی بی‌اطلاعند

ویکا کومالو با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌های منعقد شده بین ایران و افریقا شامل مباحثی از جمله معدن می‌شود، در حوزه معدنی شرکتی در افریقا مذاکرات تخصصی را با ایران آغاز کرده است و می‌توان از این ظرفیت برای دو کشور استفاده کرد، در افریقا سنگ گرانیت وجود دارد که می‌تواند زمینه همکاری بین دو کشور باشد.

وی تصریح کرد: ۱۵ تفاهم نامه بین دو کشور وجود دارد که مقدمه همکاری است، در افریقا استان‌هایی با ظرفیت‌هایی مانند استان مرکزی وجود دارد که زمینه همکاری بین آن‌ها و این استان مهیاست و می‌توان تا ۵ ماه آینده به نتایجی از این سفر‌ها رسید.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده