تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۷۶۵۳۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سفیر کوبا: به دنبال افزایش تعاملات با ایران هستیم

‌می‌متالز - سفیر کوبا در ایران بابیان اینکه "حوزه معدن" از ظرفیت‌های جذاب ایران برای کوبا است گفت: کوبا به دنبال افزایش تعاملات با کشور جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش‌ی متالز، آلبرتو گوانزالس کاسالس ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات با اشاره به پتانسیل و کیفیت بالای کار در ایران اظهار داشت: کشور ایران در بخش سنگ در سطح بین‌الملل بسیار شناخته شده است و در اینجا حضور پیدا کردیم چراکه کوبا شرایط بسیار خوب گردشگری، ولی هنوز نتوانسته‌ایم ظرفیت لازم را در صنایع معدنی خود ایجاد کنیم به همین دلیل به دنبال تعامل با ایران هستیم تا روابط دو جانبه در بخش صنعت و معدن ایجاد کنیم.

وی افزود: کوبا معادن قوی مانند آنچه در ایران هست ندارد، اما به دلیل وجود معادن نیکل و آهن آماده خریداری تکنولوژی صنعت سنگ از ایران است و به ما انتقال تکنولوژی بدهید.

سفیر کوبا در ایران عنوان کرد: رئیس جمهوری ایران در مذاکرات خود بهترین راه پشت سر گذاشتن تحریم‌ها را همکاری دو دولت بیان کرد و به این جهت در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات حضور پیدا کردیم تا مشکلات و تحریم کشور را پشت سر گذاریم.

گوانزالس کاسالس تصریح کرد: بیماری کووید ۱۹ در مقایسه با بیماری ترامپ قابل مقایسه نیست و قطعا دو کشور می‌توانند همکاری خوبی با هم داشته باشند چراکه پتانسیل موجود در ایران بسیار غنی است و می‌توانیم همکاری خوبی را آغاز کنیم همچنین در کنار تولید باید حتما به موضوعات مرتبط با صادرات توجه شود.

وی با بیان اینکه بخش معدن از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: این فرصت وجود دارد که ایران به آمریکای لاتین توجه کند چراکه پتانسیل خوبی در این منطقه وجود دارد در این راستا سال آینده نمایشگاهی را از محصولات ایرانی در کوبا برگزار می‌کنیم و حتما بخش معدن را در این نمایشگاه مد نظر قرار می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده