تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۳۱۹۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سفر مشاور رئیس‌جمهوری به منطقه آزاد اروند

‌می‌متالز - سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد فردا پنجشنبه جهت بازدید از پروژه‌های عمرانی به منطقه آزاد اروند سفر خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، سعید محمد فردا پنجشنبه ۲۲ مهر در اولین سفر دوره‌ای خود از منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، به منطقه آزاد اروند بازدید می‌کند.

بر اساس برنامه اعلام شده، مشاور رییس جمهور و هیات همراه در اولین روز از این سفر دو روزه، در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام خواهد کرد.
بازدید از پروژه‌های عمرانی، صنعتی، نفت و انرژی و نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران در دستور کار «دکتر سعید محمد» در سفر به منطقه آزاد اروند قرار دارد.

اوایل ماه جاری قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار واگذاری مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند به بنیاد شهید شده بود.

وی در این‌باره گفته بود: از دولت می‌خواهیم اختیارات منطقه آزاد را به بنیاد شهید بسپارد تا را در این منطقه مستقر شویم و به اقتصاد و اشتغال آن رونق دهیم. مردم این منطقه دین زیادی به گردن کشور دارند و شرایط فعلی آبادان و خرمشهر زیبنده مردم این شهر‌ها نیست.

وی افزود: منطقه آزاد اروند کمبودی از لحاظ زیرساخت ندارد و ضعف مدیریت منسجم با وجود منابع عظیم مانند نفت، پتروشیمی و راه‌های ارتباطی دچار عقب ماندگی شده است.

وی گفت: این آمادگی را داریم تا با تزریق امکانات شرایط را برای ایجاد زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذار فراهم کنیم تا مردم آبادان و خرمشهر به حق خود برسند البته این مهم با قرارداد طولانی مدت میسر خواهد بود تا بتوان مدیریت یکپارچه را تدوین کرد. این منطقه باید به مدیریت یک پارچه برسد تا از بحران کنونی خارج شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده