تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۳۲۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لیست ۵ نماد بورسی که خالی شدند!

‌می‌متالز - در هفته گذشته بیش از ۳٫۷ هزار میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد. این میزان رقمی معادل کل بودجه ماهانه یارانه نقدی کشور است که دولت به بیش از ۸۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته بیش از ۳٫۷ هزار میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد. این میزان رقمی معادل کل بودجه ماهانه یارانه نقدی کشور است که دولت به بیش از ۸۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌کند.

در پایان هفته قبل رکورد خروج پول حقیقی برای هشت روز متوالی ثبت شد. در مجموع کل هفته سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۷۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۲۱۵ درصدی داشته است. در هشت روز کاری اخیر در مجموع چهار هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شده است.

اما کدام نماد‌ها در آخرین روز کاری بورس بیشترین خروج پول را داشتند؟ شپنا، برکت، فملی، پارسال و خبهمن پنج نمادی هستند که در آخرین روز کاری هفته قبل بیشترین خروج سرمایه از آن‌ها ثبت شده است.

در مقابل پنج نماد شکام، زاگرس، شپدیس، غشصفا و شفن پنج نمادی هستند که در آخرین روز کاری هفته قبل، بیشترین ورود پول حقیقی‌ها برای آن‌ها ثبت شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده