به گزارش میمتالز، در جدول محصولات پورشه، کاین (Cayenne) با ۶۲هزار و ۴۵۱ دستگاه بیشترین فروش را در میان محصولات این شرکت در ۹ ماه اول سال به ثبت رسانده، هرچند فروش آن نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۸/ ۲ درصد افت کرده است. امسال تقاضا برای ماکان شاسیبلند جمعوجور ۱۲ درصد رشد داشته و تعداد ۶۱هزار و ۹۴۴ دستگاه از آن فروخته شده است. تایکان و ۹۱۱ بودند که افزایش ۱۳ درصدی امسال را رقم زدند. بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ پورشه موفق به تحویل ۲۸هزار و ۶۴۰ دستگاه تایکان شد و به این ترتیب تایکان جای پرچمدار دیرینه پورشه یعنی ۹۱۱ را امسال گرفت. تعداد فروش ۹۱۱ در این ۹ ماه به ۲۷هزار و ۹۷۲ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد کرد.
درست است که اکثر خودروهای فروخته شده پورشه بنزینسوز هستند، اما بالا رفتن آمار فروش خودروهای برقی این شرکت، خبر امیدوارکنندهای برای سیاستگذاران کاهش آلایندگی است. این شرکت میخواهد ماکان تمام برقی را هم تا سال ۲۰۲۳ عرضه کند.
۹۱۱ پورشه بیش از ۶۰ سال است که عرضه میشود، اما تایکان امسال وارد دومین سال تولید خود شده است. همین رشد ناچیز در فروش خودروهای برقی نشان میدهد فروش این نوع خودروها در حال سرعت گرفتن است. مدل پایه تایکان ۸۲هزار و ۷۰۰ دلار قیمتگذاری شده است. تایکان کراس توریسمو مدل استیشن تایکان است و، چون کمی بالاتر از سطح زمین است بهتر در مسیرهای ناهموار و گلولای به کار صاحبانش میآید. پورشه یکی از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است. در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، اسکانیا و مان. پورشه تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۸۰ درصد از محصولاتش را یا برقی تولید میکند یا هیبریدی قابل شارژ با پریز برق.
اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در ماه مارس گفته بود آخرین خودرویی که از این کمپانی برقی خواهد شد، ۹۱۱ خواهد بود.
منبع: دنیای اقتصاد