تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۳۲۴۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جشنواره اینوماین ۳ مطرح شد:

جعفری: برنامه ریزی ایمیدرو برای کسب دانش کاهش "ضایعات و کربن صفر در بخش تولید"

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به گسترش روزافزون همکاری‌ها بین حوزه معدن و صنایع معدنی و دانشگاه، اعلام کرد: برنامه ریزی برای کسب دانش "کاهش ضایعات و کربن در بخش تولید" از طریق برگزاری جشنواره اینوماین مورد توجه است.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری در آیین افتتاح جشنواره و نمایشگاه ایده‌های ارزش آفرین (اینوماین ۳) افزود: امروز بحث کربن و ضایعات صفر در صنعت در شمار الزامات شرکت‌های جهانی قرار گرفته است.

وی گفت: به طور حتم استفاده از ظرفیت‌های علمی از مراحل اکتشاف، استخراج و در بخش نهایی (تولید محصول) ما را به ضایعات صفر نزدیک خواهد کرد.

هدف جشنواره

جعفری در خصوص اهداف برگزاری جشنواره اینوناین اظهار داشت: این جشنواره در سومین سال برگزاری خود، در چارچوب سیاست‌های اقتصادی دولت و با هدف توسعه فناوری و حمایت از ایده‌های نوآورانه و افزایش توانمندی استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بخش معدن و صنایع معدنی برگزار می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر یکی از وظایف دولت به ویژه سازمان‌های توسعه ایی همچون ایمیدرو حمایت از شکل‌گیری کسب و کار دانش بنیان نوظهور مبتنی بر فناوری است که بتوانند بیشترین نرخ رشد را به خود اختصاص داده و سهم بیشتری از بازار اقتصادی کشور را تصاحب نمایند.

برنامه تعریف ۱۲ میلیارد دلار طرح تا سال ۱۴۰۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: ایمیدرو از آغاز به کار خود، ۲۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری با بخش خصوصی تعریف کرد و تا سال ۱۴۰۴ این رقم تا ۳۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در طول چندسال گذشته تلاش شده نقش ایمیدرو در حوزه تنظیم و تسهیل گری و به ویژه بسترسازی برای بخش خصوصی افزایش یابد.
جعفری عنوان کرد: در این راستا ۷.۶ میلیارد دلار از طرح‌ها توسط بخش خصوصی و با هدایت و حمایت ایمیدرو تعریف شد که ۲.۷ میلیارد دلار آن در سال گذشته افتتاح شد.
وی ادامه داد: تلاش میکنیم حضور بخش خصوصی در اجرا پررنگ شده و ایمیدرو عملکرد حمایتی و توسعه‌ای خود را دنبال کند.

افزایش همکاری‌ها با یونیدرو

با ایجاد موسسه یونیدرو به دنبال این هدف هستیم که ارتباط با دانشگاه به طور جدی‌تر ادامه یابد و شرایط برای تربیت نیروی انسانی خلاق و ماهر تسهیل شود.

حمایت شرکت‌ها از مراکز علمی

وی گفت: معدن و صنایع معدنی با سهم ۲۳ درصد ارزش بورس و ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های این حوزه، شرایط همکاری هم افزا با دانشگاه و مراکز علمی را فراهم کرده است.
جعفری افزود: امیدواریم با کمک و حمایت مجموعه دانشگاهی در بخش معدن و صنایع معدنی بتوانیم نوآوری و ارایه ایده برای حل مسائل را بیش لز پیش شاهد باشیم.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده