تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۵
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۲۳۲۴۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

درخواست حذف الزام عرضه محصولات لوله و پروفیل فولادی در بورس کالا

‌می‌متالز - دبیر اتحادیه لوله و پروفیل فولادی، خواستار حذف الزام عرضه محصولات در بورس کالا به دلیل رقابتی نبودن و گستردگی مصرف شد.

به گزارش می‌متالز، آنوش رحام در نامه‌ای به سیف‌الله امیری مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت اعلام کرد: لوله و پروفیل با توجه به ماهیت، نوع خریداران، رقابتی نبودن و گستردگی طیف مصرف کنندگان، قابلیت عرضه در بورس کالا را ندارند و کمیته عرضه هم این موضوع را تایید کرده است؛ لذا در خواست می‌شود بر اساس مستندات و با توجه به دو سال جلسات کارشناسی، الزام عرضه این محصولات در بورس کالا منتفی شود.

با توجه به عرضه ورق فولادی در بورس کالا و ضرورت تسویه به موقع LC و تعهدات مالی تولیدکنندگان لوله و پروفیل، عرضه این محصولات در بورس عملاً موجب به هم‌ریختگی و اختلال در قرارداد‌های جاری و آتی تولیدکنندگان با مشتریان می‌شود. باتوجه به اینکه کلیه مقادیر تولید، عرضه و فروش به منظور ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود، اطلاعات کامل سهمیه ورق، میزان تولید و فروش برای رصد و پایش در اختیار وزارتخانه متبوع است.

تصمیمات خلق‌الساعه به منظور ساماندهی بازار، بدون توجه به بررسی‌های کارشناسی و سوابق موجود، تبعات منفی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دارد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده