به گزارش میمتالز، محسن صالحینیا در مراسم پنجمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: این قراردادها بین ۲۳ شرکت توانمند داخلی برای داخلیسازی ۳۳ قطعه ـ پروژه در خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ داخلی منعقد شده است.
صالحینیا با اشاره به برنامهریزی مشترک وزارت صمت و ایدرو جهت استفاده از ظرفیت شرکتهای قطعهساز و دانشبنیان داخلی ابراز کرد: امیدواریم با تحقق برنامههای بومیسازی قطعات خودرو بتوانیم به اهداف کمی و کیفی و افزایش عرضه و تولید خودرو در سال جاری و سال آینده دست پیدا کنیم.
بهگفته رئیس هیات عامل ایدرو، تاکنون در مجموع چهار میز ساخت داخل قطعات خودرو ۱۵۴ قطعه ـ پروژه با ارزش ۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و کاهش ارزبری سالانه ۳۴۱ میلیون یورو در تیراژ انبوه داخلیسازی شده است. میز پنجم شامل ۲۲ قرارداد است و کاهش ارزبری ۵۶ میلیون یورویی در آن پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه سیاستگذاریها در صنعت خودروسازی کشور بهنحوی نهادینه شده است که باید ۹۵ درصد نیازمندیهای آن از داخل تأمین شود، افزود: فعالان صنعت نباید نگرانی از بهبود شرایط سیاسی داشته باشند، زیرا تأکید ما بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و سیاستهای یادشده کمرنگ نخواهد شد.
معاون وزیر صنعت ادامه داد: اگر وزیر صنعت از افزایش تولید میگوید، این مهم جز با افزایش تیراژ، اقتصادیتر کردن خودروها، بهبود کیفیت تولید و افزایش آموزش ساخت داخل میسر نمیشود.
صالحینیا با اعلام اینکه "امروز بهدنبال «تولید بدون زیان» برای خودروسازان هستیم"، تصریح کرد: در این راستا ۹ پروژه اصلی تعریف شده که مهمترین آن «زنجیره ارزش در صنعت خودرو و اصلاح شرایط آن» است، علاوه بر این در دولت سیزدهم با هدف دستیابی به افزایش تولید، از همه ظرفیتها استفاده خواهد شد تا به رشد اقتصادی مدنظر دست یابیم.
منبع: خبرگزاری تسنیم