تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۳۲۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در شهرک صنعتی گرمسار عنوان کرد:

چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در آستانه ورود به چرخه تولید/ توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق تقاضا محور و محروم کشور

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی گرمسار بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز سه‌شنبه در جریان سفر به استان سمنان و با حضور در شهرستان گرمسار، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی گرمسار بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای اداره بهتر این منطقه توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با حضور در محل اجرای پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک صنعتی گرمسار، از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

اجرای شبکه گاز، جدول، زیرسازی و آسفالت، شبکه فیبر نوری فاز توسعه و احداث ۱۰ واحد کارگاهی با مجموع اعتبار ۲۸۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال، از جمله پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در این شهرک صنعتی می‌باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از طرح صنعتی درحال ساخت و ساز "فولاد تجارت طرق" در شهرک صنعتی گرمسار بازدید کرد.

رسولیان در این بازدید، ضمن گفتگو با سرمایه گذاران این طرح صنعتی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و مهمترین مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

طرح صنعتی "فولاد تجارت طرق" که با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع در شهرک صنعتی گرمسار درحال احداث است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد، به تولید انواع لوله‌های بدون درز، شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی، انتقال مقاطع ساده کربنی و کم آلیاژی طبقه بندی نشده پرداخته و برای ۱۵۰ نفر فرصت شغلی فراهم خواهد کرد.

شهرک صنعتی گرمسار دارای ۷۶۸ هکتار مساحت است که ۲۹۴ هکتار آن زمین صنعتی و ۶۵۵ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۴۳۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۲۴۳ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۲۶ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال برای ۳۰۸۴ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کشور در آستانه ورود به چرخه تولید است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از طرح صنعتی "فولاد طرق تجارت" در شهرک صنعتی گرمسار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای برنامه افزایش ۱۰ هزار هکتار اراضی صنعتی کشور، چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی را در آستانه ورود به چرخه تولید کرده است.

علی رسولیان افزود: پایش واحد‌های صنعتی راکد با هدف احیاء و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغالزایی بنا بر دستور رئیس جمهوری در ۶۰ شاخص آغاز شده است.

وی اضافه کرد: توجه ویژه به طرح‌های صنعتی درحال ساخت، حل مشکلات آن‌ها و افزایش فرصت اشتغال در کشور از جمله برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در شش ماه نخست امسال، سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کشور در مرحله نصب ماشین آلات قرار داشتند که اکنون تعداد آن‌ها به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

رسولیان تصریح کرد: آمار‌ها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

وی بیان کرد: پیگیری‌ها برای تأمین منابع از محل تبصره (۱۸) و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای واحد‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا درحال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور گفت: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور حدود ۲ هزار هکتار بود که در برنامه امسال ۱۰ هزار هکتار پیش‌بینی شده است.

رسولیان افزود: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق تقاضا محور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم انجام می‌شود.

وی درخصوص کمبود انرژی و زمین در شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور این مشکل وجود دارد که با خرید زمین از بخش خصوصی و حل مشکلات جدی در زمینه آب و برق، برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور در برنامه قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به واحد‌های صنعتی در تملک بانک‌ها ادامه داد: طبق آمار این سازمان، ۵۰۰ واحد فعال و غیرفعال در تملک بانک‌ها هستند که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

رسولیان با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی ایوانکی و گرمسار در غرب استان سمنان اظهار داشت: با توجه به حجم تقاضای سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برنامه این سازمان، ایجاد، ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های این مناطق در استان سمنان است.

وی تأمین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان را نیاز ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: درصدد رفع مشکل آب این مناطق هستیم، و برای پروژه‌های زیرساختی در سال جاری نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است.

مدیر حوزه مدیریت و مشاور مدیرعامل در امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر به استان سمنان همراهی می‌کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده