به گزارش میمتالز، آرش محبی نژاد با بیان این مطلب، افزود: توان بالقوه صنعت قطعهسازی کشور، وقتی پیشتر ۸۵ درصد خودروهای پرتیراژ نظیر پراید، سمند، پژو ۴۰۵ و ... داخلی سازی شده بود به میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال بود، اما اکنون با دو چالش مواجه شده است.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: گلوگاه نخست در ۱۵ درصد باقیمانده داخلیسازی است که مربوط به قطعات خاص، نیمه هادیها و قطعات الکترونیک و مواد اولیه خاص مثل پلیمرهای مهندسی و آلیاژی است.
محبی نژاد ادامه داد: گلوگاه دوم در زمینه زیرساختهای خود خودروسازان است که باید همگام با خودروسازی روز جهان به ویژه در موضوع خودروهای الکتریکی رشد کنند.
وی، برنامه تولید سه میلیون دستگاه تا افق ۱۴۰۴ را امکان پذیر دانست، اما گفت: این حجم تولید نیازمند یک پیش نیازهایی است که باید با تعامل و همکاری بخش خصوصی انجام شود.
منبع: شاتانیوز