تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۳۳۱۶۹
سرویس خبر : انرژی

قرارداد کاتالیست‌های پتروشیمی هنگام؛ شکست انحصار

‌می‌متالز - شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی در هشتمین سال فعالیت خود و در حالی که در دو سال اخیر گام‌های بزرگی را در صنعت عظیم پتروشیمی ایران برداشته است، در سال جاری در یکی از مهمترین اقدامات خود در این حوزه، موفق به اخذ قرارداد تولید و تحویل دهی کاتالیست‌های زنجیره تولید آمونیاک در مجتمع پتروشیمی هنگام گردید.

به گزارش می‌متالز، مجتمع اوره و آمونیاک پتروشیمی هنگام واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با ظرفیت تولید آمونیاک ۷۲۶ هزار تن و ظرفیت تولید اوره یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن در سال تحت لیسانس شرکت هالدرتاپسو دانمارک در حال احداث می‌باشد. با توجه به اینکه واحد آمونیاک این مجتمع از آخرین طراحی شرکت تاپسو بهره می‌برد، کاتالیست‌های آن هم از نظر تولید و هم بارگذاری و راه اندازی دارای پیچیدگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که تامین این کاتالیست‌ها را همچون بیشتر واحد‌های طراحی شده توسط این شرکت اروپایی، به خود شرکت لایسنسور منحصر می‌ساخت.
لیکن خوارزمی با در اختیار داشتن دانش فنی تولید این کاتالیست‌ها و توان پژوهشی و فنی و مهندسی خود، موفق به انعقاد قرارداد تولید کاتالیست‌های شیفت دما پائین و متاناسیون با مجتمع پتروشیمی هنگام گردید تا انحصار تولید این کاتالیست‌ها را شکسته و جهشی عظیم در راستای بومی سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی در کشور را ممکن سازد.

منبع: گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده