به گزارش می متالز، در تحقیق اخیر 1000 مصرف کنندگان بین 21 تا 40 ساله که نیمی از آنها درآمد خانوار 50000 یا بالاتر داشتند، نزدیک به 70 % گفتند که خرید یک الماس در آزمایشگاه را برای یک حلقه نامزدی در نظر میگیرند.
این یک افزایش 13 درصدی از سال قبل بود که 57 درصد افزایش یافت.
ورود بازیگران جدید در بازار الماس مصنوعی، به ویژه تولید کننده غول پیکر De Beers و نام تجاری آن Lightbox، آگاهی بیشتری را برای الماس آزمایشگاهی ایجاد کرده و موجب افزایش فعالیت مصرف کننده شده است.
با این وجود، بسیاری بر این باورند که علیرغم محبوبیت فزاینده الماس مصنوعی، استخراج معادن استخراجشده، انتخابی برتر است.