به گزارش میمتالز، با اجرای یک پروژه سه مرحلهای سطح و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان بانک توسعه تعاون ارتقا مییابد. معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون گفت: با تحلیل و درک شرایط پیش رو و برای اینکه در رقابت با سایر بانکها خدمات مطلوبی به مشتریان ارائه شود، پروژه «راهبری دیجیتال» به همت واحد فناوری بانک اجرا میشود.
شیخ زاده درتشریح این پروژه اعلام کرد: بخش اول به ساخت و راه اندازی مرکز داده برمی گردد که از چند سال قبل جانمایی و ساخت سه مرکز داده در دستورکار قرار گرفت، که دو مرکز داده به عنوان واحدهای اصلی و دیگری به عنوان پشتیبان و حمایتی عمل خواهند کرد.
وی افزود: ساخت و تجهیز نخستین مرکز داده به پایان رسیده و در مرحله بهره برداری قرار گرفته است و نکته مهم اینکه انتقال اطلاعات با رعایت همه جوانب و بدون ایجاد اختلال درفعالیتهای روزمره بانک درحال انجام است.
به گفته معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون، دومین مرکز داده بانک در مراحل ساخت سازه قرار دارد و طی سال آینده به خدمت بانک در خواهد آمد. شیخ زاده درتشریح بخش دوم راهبری دیجیتال اعلام کرد: برای اجرای برنامهها و ارتقای عملیات بانکی نیاز بود که سیستمهای سخت افزاری بانک ارتقا یابند و یا برخی از آنها تعویض شوند. به همین منظور یک سوم رایانههای بانک تعویض شد و نوسازی باقیمانده رایانههای قدیمی در حال انجام است.
وی اعلام کرد:همکاران بخش فناوری در دوره شیوع کرونا نیز سخت در حال کار و فعالیت بودند. وی افزود: با توجه به ورود ۱۲۰ نیروی جدید الاستخدام نیاز به تامین رایانه برای این تعداد نیرو بود که این مهم نیز انجام شده است. همچنین سیستم عامل تمام رایانههای بانک در حال به روز رسانی است، که این اقدام سطح ایمنی را بالاتر خواهد برد.
معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: دو بخش ارتقای سخت افزار و ساخت مرکز داده نیاز به یک حلقه واسط داشت که ارتقای شبکه ارتباطی به عنوان پروژه تکمیلی تعریف شد. وی بیان کرد: بخشی از ارتقای کیفیت خدمات شبکه ارتباطی نیازمند استفاده ازپهنای باند بالاتر است که اقدامت مناسبی در این حوزه در حال انجام است که با اجرایی شدن آن سرعت عملیات بانکی ارتقا مییابد. شیخ زاده درپایان گفت: با اجرای این پروژه سه مرحلهای بسیاری از خدمات در فضای شعبه و درفضای مجازی با کیفیت بالاتر به مشتریان بانک توسعه تعاون ارائه میشود.