تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۳۵۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
گزارش نیمه نخست ۱۴۰۰ اعلام شد؛

افزایش ۳.۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ / تولید از ۲۵.۵ میلیون تن عبور کرد

‌می‌متالز - میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ طی نیمه نخست سال ۱۴۰۰، حدود ۳.۶ درصد افزایش یافت و به بیش از ۲۵.۵ میلیون تن رسید.

به گزارش می‌متالز، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۰، حدود ۲۵ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۷۸ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۸ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۷۱ تن، «چادرملو» ۶ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۱۰۸ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۷۶ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۸۱ تن، «مرکزی» یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۷۳ تن، «توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون ۱۲۸ هزار و ۴۹۵ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۹۵ تن، «صبانور» ۶۱۰ هزار و ۲۸۶ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۶۱۰ هزار و ۹۴۰ تن و «جلال آباد» ۲۳۶ هزار و ۶۵۳ تن کنسانتره آهن تولید کردند.
طی ۶ ماهه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ ۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۷۵۹ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۸۳ تن)، حدود ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.
میزان تولید کنسانتره آهن در ماه شهریور، ۴ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۸ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۴ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۷۲ تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

افزایش ۹.۵ درصدی تولید دانه بندی و افزایش ۶۶ درصدی ارسال طی ۶ ماهه

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۷۰۱ هزار و ۸۷۲ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۶۴۱ هزار و ۱۲۸ تن)، ۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. ارسال سنگ آهن دانه بندی نیز با ۶۶ درصد افزایش از ۸۵۷ هزار و ۶۸۲ تن در ۶ ماهه سال ۹۹ به یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۱۳۲ تن طی ۶ ماهه امسال افزایش یافت.

افزایش تولید و ارسال دانه بندی در شهریور

میزان تولید و ارسال دانه بندی در ماه شهریور ۱۴۰۰ نیز به ترتیب، «۱۵۸ هزار و ۵۴ تن» و «۲۶۵ هزار و ۶۲۹ تن» بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۱۰۳ هزار و ۴۳۰ تن تولید و ۷۸ هزار و ۸۲ ارسال دانه بندی)، به ترتیب حاکی از افزایش ۵۳ و ۲۴۰ درصدی است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده