تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۳۳۶۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌های مدیرعامل جدید بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک دولتی

‌می‌متالز - مدیرعامل جدید بانک سپه در اولین روز کاری، مهمترین برنامه‌ها برای بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک ایران را به اعضای هیأت مدیره اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، آیت اله ابراهیمی در نخستین روز کاری طی جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره ضمن اشاره به وضعیت اقتصاد ایران و حساسیت نظام پولی و بانکی اعلام کرد: رمز موفقیت بانک سپه در عرصه رقابت بین بانکی، هم‌گامی با تحولات بازار، تغییرات فناوری‌های نوین و بانکداری دیجیتال است.

نهادی که ساز و کار‌های این تحول بنیادین را با بهره‌گیری از برنامه‌ریزی راهبردی نهادینه نکند در بازار کسب و کار محکوم به شکست است. شرایط حساس کنونی برای بانک به مثابه پیچی تاریخی است که با پشت سرگذاشتن بخشی از امور اداری و مدیریتی در حوزه ادغام با همت مضاعف و بسیج امکانات فکری و سازمانی می‌توان آینده روشنی برای نخستین بانک ایرانی به تصویر کشید.

بهره‌مندی کامل از فرصت‌ها و نقاط قوت، سپه را بانکی منحصر به فرد خواهد کرد که شبیه هیچ‌کدام از نمونه‌های بانک‌های ادغامی دنیا نیست.

سرنوشت بانک سپه در این عرصه مهم تاریخی در دستان توانمند سرمایه انسانی کارآمد، جوان و با انگیزه‌ای است که با تعلق خاطر سازمانی و تلاش مجاهدانه، برگ زرین دیگری در نظام بانکی رقم خواهند زد.

برنامه محوری و تمرکز بر کسب و کار بانکی، رویکردی نوین در بانک سپه است و در آینده نزدیک خواهد درخشید. باید این قابلیت را داشته باشیم که همزمان عملیات بانکی و کسب و کار فعلی را به نحو مطلوب انجام و رضایت خاطر مشتریان را جلب کنیم و با تأکید بر پژوهش و اکتشاف، آینده را مطابق با مبانی بانکداری دیجیتال ترسیم و عملیاتی کنیم.

فقط بانک سپه این ظرفیت را دارد که الگوی بانکداری جامع را به طور کامل نهادینه و عملیاتی کند. با توجه به وضعیت خاص نظام بانکداری بدون ربا، فرهنگ، ساختار و... این مهم الزامی است و باید با همراهی و هم اندیشی مدیران، نخبگان، کارکنان توانمند و کارآمد تدوین و اجرایی شود.

این اقدام مهم می‌تواند نیروی انسانی بانک را هدفمند و با ایجاد هم‌افزایی در بانک، دستیابی به اهداف تعیین شده را تسهیل کند.

کارآفرینیِ همراه با ارزش افزوده، حاصل بهره گیری مطلوب از کارکنان توانمند است. ۷۶ درصد نیروی انسانی بانک را کارکنانی با سابقه خدمتی کمتر از ۲۰ سال تشکیل می‌دهند. حضور نیرو‌های جوان، بزرگ‌ترین نقطه قوت و فرصت است که باید از آن در جهت اعتلای هرچه بیشتر استفاده کرد.

شایسته سالاری و به کارگیری مناسب سرمایه انسانی و همسو کردن تلاش‌های آنان با اهداف استراتژیک بانک از اهمیتی حیاتی برخوردار است که به‌زودی این مهم با اجماع همکاران به سرانجام خواهد رسید.

ساماندهی نیروی انسانی، ساختار سازمانی مطلوب، برنامه تحول فناوری اطلاعات، نهایی کردن امور مربوط به ادغام، تأمین مطلوب درخواست ذینفعان، طراحی خطوط کلی کسب و کار، تدوین برنامه‌های استراتژیک، نهادینه‌کردن نظام انگیزشی بر مبنای مدیریت ارزیابی عملکرد، کسب و کار امور بین‌الملل، مدیریت سودآوری بانک و ... از مهمترین اهداف است و از اعضای هیأت مدیره درخواست می‌شود نظرات را در این خصوص اعلام کنند.

ضمن قدردانی از تلاش‌های صادقانه مدیران سابق این بانک، امید است با تشکیل کمیته‌ها، کارگروه‌های تخصصی و اقدامات ضربتی در خصوص موضوعات مهم و اولویت‌دار با بکارگیری تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، دوره گذار را مرتفع و با تدوین برنامه‌های راهبردی و بلندمدت از ابتدای سال آینده عملیاتی شوند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده