تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۳۴۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس مسائل اقتصادی؛

بهره گیری از بهشت صادراتی عراق برای صادرکنندگان ایران ضروری است

‌می‌متالز - کارشناس اقتصادی معتقد است: با بررسی اختلاف نرخ میان دینار عراق و ریال ایران، این کشور از لحاظ صادرات و سرمایه گذاری می‌تواند سود خوبی برای صادرکنندگان ما داشته باشد به طوری که می‌توان از آن بعنوان یک فرصت بسیار استثنایی برای تمام تجار و بازرگان کشور یاد کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد حسینی روز یکشنبه با اشاره به حجم مطلوب اقتصاد عراق بعنوان یک کشور همسایه، افزود: طبق آمار منتشره از سوی سازمان توسعه و تجارت مربوط به سال ۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی عراق ۲۳۴ میلیارد دلار است که طبق بررسی‌های صورت گرفته حکایت از رشد ۴ درصدی اقتصاد این کشور دارد.

وی که درباره شرایط روبه بهبود اقتصاد عراق سخن می‌گفت، اظهار داشت: عراق در دوره مورد بررسی نرخ تورم منفی ۰.۱ درصد را تجربه کرده که همین امر نشان از افزایش قدرت خرید مردم این کشور و حکایت از آن دارد که سرمایه گذاری در این کشور و توسعه صادرات به طور قطع برای فعالان ایرانی دارای سود خوبی خواهد بود.

وی، بازاریابی و بازارسازی در عراق و بررسی اینکه عراق بیشتر دنبال خرید چه محصولاتی است را ضروری دانست و خطاب به صادرکنندگان ایرانی گفت تنها در صورتی می‌توانید حضور خود را در این بازار تداوم بخشید که کالا‌های صادراتی خود را متناسب با سلیقه و ذائقه خریداران عراقی تطبیق دهید.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه عراق کشوری دارای مساحت زیاد و ثروتمند در خاورمیانه محسوب می‌شود؛ افزود: این کشور به لحاظ جغرافیایی از شمال به ترکیه، از جنوب به کویت و عربستان، از شرق به ایران و از غرب به اردن و سوریه متصل است که این ارتباطات بین المللی نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در توسعه صادرات ایران ایفا کند که ما باید از این فرصت استثنایی نهایت بهره را ببریم.

حسینی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ایران و حمایت از اتاق‌های بازرگانی در جهت افزایش صادرات انواع محصولات با توجه به شرایطی که طی چند سال اخیر در این کشور‌ها رخ داده، باعث خواهد شد که تراز تجاری ایران هم در این بخش افزایش یابد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده