تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۲۳۴۳۷۳

انتقاد معاون وزیر راه از نبود مدیریت یکپارچه در پایانه‌های مرزی

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایران کار تیمی سخت است، گفت: در مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی و فرودگاه‌ها مشکل داریم.

به گزارش می‌متالز، شهرام آدم‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در آستانه برنامه توسعه هفتم قرار داریم یکی از مشکلاتی که در حوزه حمل‌ونقل کشور وجود دارد نبود درخواست‌های مناسب در برنامه‌های توسعه‌ای است.

وی افزود: واقعیت این است که در پایانه‌ها برای تغییر مدیریت حمل‌ونقل در مدیریت یکپارچه شهری مشکلاتی داریم. این مشکلات در بنادر کمتر است، اما در ایستگاه‌های مرزی راه‌آهن، پایانه‌های مرزی جاده‌ای و فرودگاه‌ها در مدیریت یکپارچه مشکلاتی داریم، واقعیت این است که در ایران کار تیمی کردن سخت است و باید روی آن تمرین کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی باید وارد نسل چهارم و پنجم بنادر شویم ضمن اینکه به مسائل مربوط به لجستیک در حوزه دریایی توجه کنیم در شاخص ترانزیت باید شاخص‌های بهتری داشته باشیم با توجه به تجارت خارجی.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سود حداکثری از عملیات حداقلی بنادر نیز باید تغییر کند. باید عملیات ترانشیپ منت را از بنادر همسایه جذب کنیم، ازاین‌رو لازم است ارتباطات ویژه‌ای را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مشکل حمل کالای اساسی از رفع آن با استراتژی حمل یک‌سره خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری هر چهار متد حمل‌ونقل در طرح جامع حمل‌ونقل حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده