تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۳۴۳۹۱
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر نفت:

درآمد محصولات صنایع پتروشیمی ایران امسال به بیش از ۲۱.۵ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - معاون وزیر نفت گفت: از ۸۰ طرح پتروشیمی در کشور ۶۵ طرح آن فعال و در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌شود امسال در آمد پتروشیمی‌ها به بیش از ۲۱.۵ میلیارد دلار برسد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد محمدی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرک پردیس جم با قدردانی از تلاش صورت گرفته برای تأمین رفاه خانواده کارکنان صنعت پتروشیمی از تلاش مدیرعامل و کارکنان شرکت پازارگاد در تحقق برنامه‌ها قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور گفت: ۸۰ طرح پتروشیمی در کشور تعریف شده است که ۶۵ طرح آن فعال و در حال اجرا است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرا را ۳۶ درصد دانست و تصریح کرد: اکنون ۶۷ مجتمع پتروشیمی در حال تولید در کشور فعالیت می‌کند.

معاون وزیر نفت با اشاره به درآمد محصولات پتروشیمی در کشور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در آمد پتروشیمی‌ها به بیش از ۲۱.۵ میلیارد دلار برسد.

محمدی اضافه کرد: از این میزان درآمد ۱۴ میلیارد دلار آن از محل صادرات محقق می‌شود و بقیه از طریق فروش محصولات به بازار داخلی و تأمین نیاز صنایع تکمیلی حاصل می‌شود.

افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی، ورزشی و عمرانی

در این آیین که پروژه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی، ورزشی و عمرانی در شهرک پردیس جم مورد بهره برداری قرار مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد تصریح کرد: فراهم ساختن امکانات برای استفاده خانواده‌ها و کارکنان صنعت پتروشیمی برای افزایش رفاه و بهره‌وری سرمایه‌های انسانی برای کمک به افزایش تولید اهداف مهم اجرا این طرح‌ها است.

حجت نظری اضافه کرد: شرکت پازارگاد و مدیریت شهرک پردیس جم تمام تلاش خود را برای ارتقا کیفیت خدمات، افزایش رضایت مشتریان و بالا بردن تعامل با همه ذی‌نفعان و توجه به نقش مسوولیت اجتماعی خود بکار گرفته و افتتاح این پروژه‌ها در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدماتی و غیرصنعتی کشور با کیفیت‌بخشی خدمات خود تمام توان خود را بکار گرفته تا با ارائه خدمات مطلوب، در خدمت صنعت پرافتخار پتروشیمی و اقتصاد کشور باشد.

افتتاح درمانگاه تخصصی شهرک پردیس جم، کلاس‌های زبان‌سرا، آزمایشگاه و مرکز مدیریت آموزشی و کلنگ‌زنی یک طرح ورزشی از دیگر برنامه‌های امروز در شهرک پردیس جم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده