تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۶
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۳۴۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بجنورد خبر داد

نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان دایر می‌شود

‌می‌متالز - سعید پورآبادی می‌گوید: با طرف قزاقستانی تفاهم شده که نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در آلماتی دایر شود و آن‌ها نیز چنین نمایشگاهی در بجنورد برای محصولات قزاقستان ایجاد کنند.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: طبق تفاهم‌نامه ویدئو کنفرانسی با طرف مقابل در کشور قزاقستان مقرر شد تا نمایشگاه دائمی محصولات این استان در آلماتی دایر شود.

سعید پورآبادی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲ هکتار زمین به‌صورت رایگان از طرف کشور قزاقستان در اختیار رئیس اتاق بجنورد قرار می‌گیرد تا نمایشگاهی از محصولات استان در این محل دایر شود.

وی تصریح کرد: همین متراژ از زمین نیز در بجنورد در اختیار کشور قزاقستان قرار می‌گیرد و طرف مقابل نیز نمایشگاهی با همین محوریت دایر می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات و محصولات استان در قزاقستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکار‌های توسعه مبادلات تجاری به‌ویژه صادرات استان به این کشور به‌زودی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی، باغی و کشاورزی، فرآورده‌های معدنی، گردشگری و صنایع‌دستی از مهم‌ترین پتانسیل‌هایی است که قابل‌عرضه در قزاقستان است و این نمایشگاه می‌تواند دروازه ورود اقتصاد خراسان شمالی به آسیای مرکزی باشد.

پورآبادی در ادامه عنوان کرد: به‌زودی هیاتی تجاری متشکل از شرکت‌های توانمند در حوزه صادرات، تجار و بازرگانان و واحد‌های تولیدی خراسان شمالی به کشور قزاقستان سفر می‌کند و راهکار تمامی این ظرفیت‌ها با این کشور مهم و تأثیرگذار رایزنی خواهد شد.

وی گفت: دیدار با تجار، بازرگانان و مسوولان اتاق بازرگانی قزاقستان، دیدار با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلماتی، بازدید از حوزه‌های تخصصی بخش کشاورزی، صنعت ساختمان و لجستیک قزاقستان از جمله این برنامه‌ها است.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده