تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۳۴۱۵۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرعامل تولیدی بازرگانی مرجان کار

رکود بازار و عدم رعایت نرخ توسط رقبا؛ عامل اصلی کاهش فروش

‌می‌متالز - مدیرعامل تولیدی بازرگانی مرجان کار علت کاهش میزان فروش این شرکت را نسبت به ماه گذشته رکود بازار مسکن، افزایش قیمت مصالح، عدم رعایت نرخ مصوب اتحادیه توسط دیگر رقبا دانست و از از راه اندازی سیستم رباتیک، برای برنامه صادرات از طریق حمل و نقل ریلی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا آزادی در پاسخ به این سوال که به صورت میانگین سالانه چه میزان تولید شرکت از توقفات خط پرس و دستگاه سیتینگ تحت تأثیر قرار می‌گیرد، توضیح داد: کل توقفات (تولیدی، فنی، قطعی برق، قطعی آب و …) از ابتدای سال مالی ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (۹ ماه) برابر با ۹۲۸ ساعت است.

وی در ادامه گفت: توقفات مربوط به پرس برابر با ۲۸۴ ساعت است که ۲۱۹ ساعت مربوط به عملیات تولیدی و ۶۵ ساعت فنی می‌شود و توقفات مربوط به ستینگ ماشین برابر با ۱۵۱ ساعت است.

آزادی با اشاره به اینکه توقفات این دو قسمت جمعا برابر با ۴۳۵ ساعت است، عنوان کرد: با احتساب هر ساعت توقف برابر با ۱۵۰۰ بلوک همگن این میزان باعت کاهش تولید به میزان ۶۵۲.۵۰۰ قالب بلوک همگن است که بر اساس بودجه تعریف شده سال مالی ۱۴۰۰، این میزان کاهش برابر ۴.۲ درصد دارد.

مدیرعامل تولیدی بازرگانی مرجان کار بیان کرد که خط تولید هندله (قدیم) بیشترین توقف را داشته و علت آن کارکرد مداوم طی ۳ شیفت بدون توقف و پیوسته بوده است.

وی اقدامات این شرکت جهت ایجاد حاشیه امن برای تولید کارخانه اشاره کرد و در این رابطه گفت: ایجاد ثبات در فرایند تولید و فروش و با برنامه ریزی‌های تولید، تامین معدن در مجاورت کارخانه، بیمه کردن ۲۰ ساله نیاز به مواد اولیه تولید، اهتمام به ساخت تجیهزات در داخل کارخانه جهت افزایش سرعت ساخت و کیفیت ماشین آلات مورد نیاز، تخصص گرایی پرسنل، جانشین پروری پرسنل، آموزش‌های تخصصی و عمومی پرسنل و … را از جمله اقدامات مربوطه در این زمینه بوده‌اند.

آزادی علت کاهش میزان فروش این شرکت را نسبت به ماه گذشته رکود بازار مسکن، افزایش قیمت مصالح و لوازم ساختمانی، رعایت نکردن نرخ مصوب اتحادیه توسط دیگر شرکت‌های تولیدکننده و رقبا، متغییر بودن میزان تقاضا در فصول مختلف سال، تاثیرپذیری بازار مسکن از سیاست‌های دولت، کالای جایگزین (اعم از هبلکس، لیکا، بتن سبک، یونولی، پنل، …) برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این شرکت جهت افزایش میزان تولید اشاره کرد و عنوان داشت: افزایش تولید با کاهش میزان ضایعات، کاهش توقفات فنی با تامین تجهیزات در نقاط گلوگاهی توقف، افزایش بهره وری و بهینه‌سازی خط تولید در کنار اورهال سیستم تولید، ایجاد انگیزه در کارکنان جهت بهره‌وری بهتر پرسنل، به‌روزرسانی سیستم تولید از جمله اقداماتی است که برای افزایش تولید در صدد انجام آن هستیم.

آزادی در پایان سخنان خود از راه اندازی سیستم رباتیک، برای برنامه صادرات از طریق حمل و نقل ریلی خبر داد و توضیح داد: برای حمل ریلی نیاز به ارائه محصول به صورت بسته بندی و پالتایز شده است و این میسر نمی‌شود جز با سیستم رباتیک. با توجه به اینکه شرکت درحال راه اندازی خط خرپای فلزی با ظرفیت کامل است، با رایزنی‌ها و همکاری با بازرگانان در صدد صادرات محصولات به کشور‌های دیگر بخصوص ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان هستیم.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده