تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۳۴۰۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی:

انجام بیش از یک هزار و ۳۰۰ بازرسی از واحد‌های توزیعی سیمان آذربایجان شرقی

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اولویت‌های ابلاغی کارگروه تنظیم بازار کشور در تشدید نظارت‌ها و تداوم بازرسی‌های هوشمند بویژه در حوزه مصالح ساختمانی، از انجام هزار و ۳۶۶ فقره بازرسی و تشکیل ۲۷۹ پرونده تخلفاتی به ارزش ۱۸۸ میلیارد ریال در این استان تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، یوسف پایدار با بیان اینکه در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص لزوم ثبت نام تمامی فعالین مرتبط با کالا‌های مشمول ثبت در سامانه‌های جامع انبار‌ها و تجارت، جلسات متعدد کارشناسی و توجیهی-آموزشی برگزار شده است، تصریح کرد: اطلاع رسانی‌های لازم به کلیه فروشندگان سیمان به منظور ثبت نام و ثبت اطلاعات در سامانه‌های جامع تجارت و انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا ابلاغ شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی افزود: با تمهیدات پیش بینی و اجرا شده تا پنجم آبان ماه سال جاری، هزار و ۵۵۳ واحد در سطح استان دارای کد نقش عمران و ساختمان در سامانه جامع تجارت هستند و میزان شفافیت تجاری در این زمینه ۷۴ درصد است.

پایدار ادامه داد: در جریان تشدید اقدامات نظارتی بر حوزه مصالح ساختمانی یکی از واحد‌های عمده فروشی به دلیل عرضه خارج از شبکه ۲۹۷ تن سیمان، مشمول تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی ۹۹۵ میلیون ریال شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات نظارتی سازمان صمت استان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان همچنان با جدیت تداوم خواهد داشت، گفت: با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاه‌های نظارتی استانی رصد و پایش بازار استمرار داشته و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

پایدار اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، گزارش‌ها و شکایت‌های خود را از طریق سامانه‌های مختلف سازمان و تلفن گویای ۱۲۴ ستاد خبری پیگیری نمایند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده