تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۳۴۶۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

درخواست کارگران معدن سرب و روی گوجهر برای افزایش حقوق/ همسان‌سازی دستمزد‌ها و طرح طبقه‌بندی را اجرایی کنید

‌می‌متالز - کارگران پیمانکاری معدن سرب و روی گوجهر در شهرستان راور واقع در شمال کرمان، نسبت به تبعیض حقوقی اعتراض دارند.

به گزارش می‌متالز، کارگران پیمانکاری معدن سرب و روی گوجهر در راور کرمان در تماس با خبرنگار ایلنا، نسبت به تبعیض در حقوق و مزایای دریافتی اعتراض کردند.

این کارگران گفتند: در اعتراض به تبعیض حقوقی در محوطه معدن تجمع اعتراضی برگزار کرده‌ایم و امیدواریم پاسخ مناسبی از مسوولان دریافت کنیم.

از قرار معلوم؛ این اعتراض از مدت‌ها پیش آغاز شده، اما تاکنون نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام موثری انجام نشده است.

یکی از این کارگران گفت: اعتراض کارگران سرب و روی گوجهر همزمان با کارگران معادن زغال سنگ زرند شروع شد؛ اما پس ازگذشت چند روز اعلام شد که قرار است حقوق کارگران معترض ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. در نتیجه همه کارگران معادن کرمان اعم از زغال سنگ، سرب و روی به کارشان بازگشتند. مدتی بعد متوجه شدیم این افزایش حقوق فقط قرار است برای کارگران معادن زغال سنگ اتفاق بیفتد و شامل کارگران سرب و روی نمی‌شود.

وی افزود: کار کارگران معادن سرب و روی همانند سایر معادن همانند زغالسنگ سخت و زیان‌آور است. حقوقی که پیمانکاران بخش خصوصی معادن سرب و روی به ما می‌دهند همتراز با کارگران سایر معان نیست.

کارگرانی که در کارگاه‌های دولتی وحتی خصوصی همتراز ما کار می‌کنند، از حقوق‌های بالاتری برخوردارند، اما ما که در بخش‌های خصوصی و برای کارفرمای پیمانکاری کار می‌کنیم، حقوق بسیار پایینی می‌گیریم. دستمزد ما در حد حداقل حقوق وزارت کار است و این در حالیست که میزان تولید ما بعضاً از بخش‌های دولتی بسیار بیشتر است.

این کارگر؛ خواسته‌ی معترضان را همسان‌سازی حقوق و دستمزد دانسته و گفت: درست نیست برای کار یکسان در یک منطقه یکسان، دستمزد‌ها متفاوت باشد. ما درخواست داریم حقوق و دستمزد کارگران سرب و روی گوجر یکسان باشد و تبعیض مزدی از میان برداشته شود.

افزایش حقوق، برخورداری از امنیت شغلی، اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، رفع مشکل قرارداد‌های ۸۹ روزه آزمایشی، صدور فیش حقوقی ماهیانه، پرداخت نکردن حق تونل و سختی کار و نبودن امکانات رفاهی از دیگر مطالبات کارگران معدن سرب و روی گوجهر در راور کرمان است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده