تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۳۴۷۴۰

افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنایع شیمیایی جهان

‌می‌متالز - یکی از مشاوران مؤسسه اکسنچر گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع شیمیایی جهان در پی رشد هزینه‌های تحقیق و توسعه (R&D) افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، پل باجک، تحلیلگر آمریکای شمالی و تحقیقات منابع جهانی در مؤسسه اکسنچر روز دوشنبه (دهم آبان‌ماه) در حاشیه نشست سالانه شورای شیمی آمریکا (ACC) گفت: احتمال می‌رود افزایش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های شیمیایی به‌دنبال افزایش اخیر در هزینه‌های تحقیق و توسعه (R&D) پدید آمده باشد.

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای ایجاد ظرفیت‌ها و ساخت مجتمع‌های نو با آخرین موجی که پس از ظهور گاز شیل ایجاد شد می‌تواند متفاوت باشد، بسیاری از این مجتمع‌ها می‌توانند از ضایعات بازیافتی استفاده کنند.

باجک اعلام کرد: به‌طور معمول پس از افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه، هزینه‌های سرمایه‌ای نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: هزینه تحقیق و توسعه در صنایع تولید مصحولات و مواد شیمیایی در بازه زمانی سه ماه دوم ۲۰۲۰ تا سه ماه دوم ۲۰۲۱، ۲۳ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگر آمریکای شمالی و تحقیقات منابع جهانی در مؤسسه اکسنچر معتقد است که بسیاری از این هزینه‌های سرمایه‌ای حول محور پایداری است.

ثبت امتیاز اختراع‌های جهانی ازسوی شرکت‌های شیمیایی این روند را نشان می‌دهد.

باجک گفت: بسیاری از این ثبت امتیاز‌ها به پایداری و انتقال انرژی مربوط می‌شوند.

وی افزود: شرکت‌های شیمیایی همچنین می‌توانند ظرفیت خود را با ساخت کارخانه‌های جدید که به زباله‌های پلاستیکی به‌عنوان ماده اولیه متکی هستند، افزایش دهند.

تحلیلگر آمریکای شمالی و تحقیقات منابع جهانی در مؤسسه اکسنچر گفت: با راه‌اندازی چنین کارخانه‌هایی، شرکت‌های شیمیایی می‌توانند پایداری خود را افزایش دهند و تقاضای فزاینده برای محصولات خود را برآورده کنند.

باجک اعلام کرد: اهداف بازیافت شورای شیمی آمریکا می‌تواند تخمینی از اینکه چه مقدار از ظرفیت شیمیایی آینده به مواد اولیه زباله متکی خواهد بود ارائه دهد.

توصیه‌های شورای شیمی آمریکا مستلزم آن است که بسته‌بندی‌های پلاستیکی تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ درصد از پلاستیک بازیافتی باشند.

تحلیلگر آمریکای شمالی و تحقیقات منابع جهانی در مؤسسه اکسنچر بر این باور است که که شرکت‌های شیمیایی برای رسیدن به این اهداف به بازیافت مکانیکی و شیمیایی متکی هستند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده