تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۴۴۶
کد خبر: ۲۳۴۷۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:

اعتماد دوطرفه خدشه‌دار شده است

‌می‌متالز - ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در حاشیه ماینکس گفت: به عقیده من سیاستی که وزارت صمت، ایمیدرو و معاونت معدنی، در پیش می‌گیرند باید این باشد که چگونه معادن را فعال نگه‌دارند. این‌که امسال مانع زدایی تولید نامگذاری شده‌است را چگونه می‌توان در عمل به معدنکار و معدن‌دار نشان داد. یعنی اگر سال گذشته معدن‌دار با مشکلی مواجه می‌شد طی دوماه حل می‌شد، این مشکل امسال باید ظرف دو هفته برطرف شود.

به گزارش می‌متالز، کاری که باید انجام داد این است که اعتماد دو طرفه‌ای که به آن خدشه وارد شده است را به حداکثر ممکن برسانیم. یعنی هم دولت به وعده‌های خود عمل کند و هم معدن‌کار و معدن‌دار اعتماد دولت را جلب کند.
کار دیگری که می‌توان کرد این است که آرامش را در این حوزه حفظ کنیم و به یکباره شوک ناگهانی از طرف دولت وارد نشود. مثلا عوارض پنج درصدی که دولت تصمیم دارد وضع کند، باعث می‌شود خیل عظیمی از فعالان این حوزه بحث می‌کنند که آیا عملی هست یا نه؟ اصلا تصمیم درستی‌ست یا نه؟
باید به‌دنبال تصمیم کارشناسی باشیم و منافع ملی در این تصمیمات دخیل باشند. حتی اگر قرار است معافیتی وضع شود نباید اینگونه باشد که حقوق دولت پایمال شود. باید معافیت اینگونه باشد که نیاز بسترسازی یک منطقه محروم رفع شود که طبیعتا در همه جای دنیا فراهم آوردن امکانات و تجهیز زیرساخت‌ها وظیفه دولت است.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده