تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۳۴۸۴۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تکلیف مجرد‌ها برای ثبت‌نام مسکن دولتی چیست؟

‌می‌متالز - آنطور که یک نمانیده مجلس می‌گوید وزارت راه وظیفه دارد این امکان را فراهم کند که مجرد‌ها نیز بتوانند در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند. اما به نظر می‌رسد وزارت راه برنامه‌ای برای این کار ندارد.

به گزارش می‌متالز، موضوع ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح مسکن از آنجایی شروع شد که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد پیشنهاد فراهم شدن امکان ثبت‌نام تمامی افراد مجرد بالای ۱۸ سال در طرح جهش تولید و تامین مسکن به دولت ارائه شده که رییس‌جمهور نیز با آن موافق است.

در آیین‌نامه این طرح آمده زنان مجرد ۳۵ ساله به بالا، افراد دارای معلولیت و نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان می‌توانستند در این طرح ثبت‌نام کنند؛ بنابراین شامل همه مجرد‌ها نمی‌شد.

این که همه‌ی مجرد‌ها بتوانند در این طرح ثبت‌نام کنند خوشحال کننده به نظر می‌رسید. طبق وعده وزیر قرار بود دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد. اما این خبر یک شرط عجیب داشت. شرط این بود که مجرد‌هایی که نام‌نویسی می‌کنند تا زمان تکمیل خانه‌ها که احتمالا حدود دو سال طول می‌کشد باید ازدواج کرده باشند.

اما وزارت راه این خبر را تکذیب و گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجرد‌های فاقد شرایط را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می‌کند.

اما البرز حسینی، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در خصوص ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش مسکن توضیحاتی می‌دهد که براساس آن وزارت راه و شهرسازی طبق قانون باید به مجرد‌ها فرصت ثبت‌نام داده شود

البرز حسینی می‌گوید که براساس قانون مشوقی گذاشته شد که مجرد‌ها هم بتوانند از این طرح استفاده کنند؛ این موضوع در کمیسیون گفته شد و نمی‌توانند تکذیب کنند. اما آنطور که او می‌گوید شرط ازدواج برای تحویل واحد‌ها همچنان پابرجاست.

او همچنین اعلام می‌کند که موضوع ثبت‌نام مجرد‌ها برای مسکن، مکمل طرح جوانی جمعیت است. در واقع ثبت‌نام مجرد‌ها هم در راستای هدف طرح مسکن است و هم طرح جوانی جمعیت.

در سامانه ثمن وزارت راه که برای ثبت نام طرح مسکن درنظر گرفته شده، امکان ثبت‌نام مجرد‌ها وجود ندارد، اما نماینده مجلس می‌گوید که نباید اینطور باشد و باید تقسیم‌بندی مجرد و متاهل برداشته شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده