تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۳۴۸۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

مروری بر ظرفیت‌های جدید در صنعت فولاد جهان

‌می‌متالز - اروپا - شرکت آرسلورمیتال اعلام کرده است که ۱.۱ میلیارد یورو برای احداث یک کارخانه جدید تولید آهن اسفنجی مجهز به دو کوره قوس الکتریکی در تاسیسات خود در شهر جنت فرانسه، سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، این شرکت اعلام کرده در حالی که این سایت به یک واحد فولادسازی با انتشار کربن کمتر تبدیل شده است، کوره بلند B که اخیراً بازسازی شده، همچنان فعال خواهد ماند. به طور کلی، آرسلورمیتال امیدوار است تا قبل از پایان این دهه، تولید سالانه CO۲ خود را به میزان سه میلیون تن کاهش دهد.

آرسلورمیتال همچنین فاش کرده که قصد دارد کوره‌های اکسیژن (BOF) در تاسیسات تولید محصولات طویل خود در شهر دویسبورگ را با کوره قوس الکتریکی (EAF) جایگزین نماید.

فولادساز اسپانیایی، مگاسا، قرار است ۶۰ میلیون یورو برای مدرن سازی سایت فولادسازی خود در شهر ساراگوزا سرمایه گذاری کند. این پروژه شامل بازسازی کامل یکی از دو واحد نورد کارخانه می‌باشد، در حالی که دیگری اخیراً تعمیرات اساسی شده است.

این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۱ در تاسیسات ساراگوزا نزدیک به ۶۰۰ هزار تن محصولات فولادی طویل، عمدتاً میلگرد‌های تجاری، تولید کند.

احداث یک خط جدید اسید شویی یکپارچه در تاسیسات لینز شرکت وست‌آلپاین در اتریش آغاز شده است. انتظار می‌رود این واحد ۱۸۸ میلیون یورویی، در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ ظرفیت تولید خود را به دو میلیون تن در سال برساند.

آمریکای شمالی

شرکت نیوکور اخیراً ساخت یک واحد ذوب جدید در یکی از کارخانه‌های نورد خود واقع در غرب ایالات متحده را تایید کرده است. این شرکت در حال حاضر سه مورد از این تاسیسات را در این منطقه دارد که در شهر‌های آریزونا، یوتا و واشنگتن واقع شده اند.

نیوکور در حال سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در این پروژه است که در سال ۲۰۲۴ ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن را خواهد داشت.

شرکت کامرشال متالز (CMC)، تولیدکننده محصولات فولادی طویل، مستقر در ایالات متحده، احداث یک واحد نورد مایکرو جدید در شهر میزا در ایالت آریزونا را آغاز کرده است. انتظار می‌رود این تأسیسات ۳۰۰ میلیون دلاری در اواسط سال ۲۰۲۳ به بهره برداری برسد و ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن فولاد را خواهد داشت که ۳۰ درصد آن را میلگرد‌های تجاری تشکیل می‌دهد.

کامرشال متالز قصد دارد از درآمد حاصل از فروش کارخانه میلگرد بلااستفاده خود در رانچو کوکامونگا در کالیفرنیا، که در دسامبر ۲۰۲۰ فعالیت خود را متوقف کرد، بودجه این پروژه را تامین کند.

شرکت ATI متالز یک کوره قوس الکتریکی جدید را در مرکز محصولات نورد تخصصی خود در لاتروب، ایالت پنسیلوانیا راه اندازی کرده است. این واحد جدید طیف محصولات قابل ساخت در این سایت را گسترش می‌دهد و در عین حال مصرف انرژی و نیاز‌های تعمیر و نگهداری در این کارخانه را کاهش می‌دهد.

این مرکز برای نورد بچ‌های کوچک فولادی، با میزان شارژ متغیر، در حالی که به طور متناوب کار می‌کند، بهینه شده است. این کوره جایگزین تجهیزاتی می‌شود که عمر عملیاتی آن به پایان رسیده است.

آسیا

توکیو استیل کوره‌های قوس الکتریکی و پاتیلی در واحد فولادسازی کیوشو خود را مدرن سازی کرده است. این کوره‌ها اکنون کارآمدتر از گذشته کار می‌کنند و مصرف کلی انرژی واحد را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. ورق ها، مقاطع و شیت پایل‌های فولادی همگی در سایت کیوشو تولید می‌شوند.

یک واحد جدید نورد پرسرعت میلگرد، با موفقیت آزمایش نورد گرم خود را در تأسیسات آهن و فولاد چنگدو چانگ فنگ در شهر دوجیانگیان چین، استان سیچوان پشت سر گذاشت. این تجهیزات جدید، میلگرد‌های فولادی با قطر‌های بین ۱۲ تا ۴۰ میلی متر تولید می‌کند و ظرفیت تولید سالانه آن تا ۱.۵ میلیون تن می‌باشد. این شرکت همچنین در آستانه تکمیل تعمیرات اساسی کوره‌های قوس الکتریکی فعال در این سایت است.

شرکت فوجیان فوکسین اسپشال استیل چین، مجتمع نورد سرد جدیدی را در تاسیسات شهر Zhangzhou خود افتتاح کرده است. این پروژه شامل سه کارخانه نورد و یک خط آنیلینگ و اسیدشویی است و ظرفیت تولید سالانه آن تا ۳۰۰ هزار تن می‌باشد.

احداث واحد فولاد ضد زنگ فوجیان بائوتای چین، در تاسیسات نورد سرد جدید در سایتی در شهر فوجو آغاز شده است. ساخت این تاسیسات با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن در سال در دو فاز انجام خواهد شد. این شرکت در حال سرمایه گذاری ۷۷۵ میلیون دلاری در این پروژه است که قرار است در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

کیوان جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده