تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۳۴۹۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

کسب رتبه چهارم استان مرکزی در جلب سرمایه‌گذاری خارجی کشور

‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: براساس آخرین ارزیابی وزارت صمت، این استان با تحقق تمامی شاخص‌های ابلاغی، رتبه چهارم جلب سرمایه‌گذاری خارجی کشور را به دست آورد.

به گزارش می‌متالز، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش بیش از ۳۶ میلیون دلار امسال در ۹ طرح مختلف صنعتی برای استان مرکزی صادر شد که بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۹۵ میلیون دلار سرمایه در قالب ۴۷ طرح سرمایه‌گذاری خارجی برای استان مرکزی انجام شده و تداوم این مهم برنامه اولویت‌دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: این حجم سرمایه‌گذاری خارجی از کشور‌های چین، افغانستان و ترکیه جلب و جذب شده‌است.

اشتری اظهار داشت: صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، لاستیک و پلاستیک، صنایع محصولات کانی غیرفلزی به جز نفت و ذغال سنگ، صنایع و تجهیزات حمل و نقل و خودروسازی، صنایع نساحی صنایع فلزی از جمله صنایعی است که به عنوان سرمایه‌گذاری خارجی به استان جذب شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده