تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۳۵۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عملیاتی شدن شیوه تهاتر در تجارت بین ایران و پاکستان

‌می‌متالز - رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در راستای توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان طی موافقنامه‌ای مقرر شد تا روش تهاتر بین دو کشور عملیاتی شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا پیمان پاک امروز یکشنبه در اختتامیه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با اشاره به توافقات این اجلاس، اظهار داشت: اولین توافقات مربوط به کارگروه‌های سه‌گانه تخصصی است که در بخش اول این توافقات توسعه روابط اقتصادی و تجاری طرفین مورد موافقت قرار گرفت تا در طی یک برنامه ۵ ساله همکاری تجاری دو کشور افزایش یابد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت افزود: در این توافقنامه همچنین به موضوع تجارت آزاد بین دو کشور اشاره و مقرر شد پیش از برگزاری اجلاس مشترک در کراچی موانع پیش‌رو حل شود.

پیمان‌پاک تصریح کرد: در توافقنامه مذکور بحث برقراری مکانیزم تهاتر نیز مطرح شد و طرفین موافقت کردند تا اسرع وقت مکانیسم تهاتر بین دو کشور عملیاتی شود.

وی گفت: در توافقات کارگروه‌های سه‌گانه تخصصی به موضوع رفع موانع غیرتعرفه‌ای دو طرف اشاره کرد و مقرر شد تا موانع غیرتعرفه‌ای شناسایی شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت افزود: همچنین برای توسعه همکاری‌های دو کشور تا سال ۲۰۲۷ توافق و مقرر شد تا برنامه پنج‌ساله توسعه همکاری‌ها مشخص شود.

پیمان‌پاک به توافقات انجام شده بین مشاور نخست‌وزیر پاکستان با وزیر راه و شهرسازی ایران اشاره کرد و گفت: در این توافقنامه مقرر شد تا ایران تجربیات خود برای ساخت یک میلیون مسکن را به پاکستان ارائه دهد.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا کارگروه تخصصی میان دو کشور برای حل موضوعات حمل و نقل ایجاد شود و توافقی نیز برای راه‌اندازی پرواز‌های مستقیم بین اسلام‌آباد و ایران صورت گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پایان به توافقات هیأت پاکستانی با وزیر جهادکشاورزی در موضوعات مختلف از جمله واردات برنج از این کشور اشاره کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده