تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۳۵۵۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی؛

انجام بیش از ۱۰۵ هزار بازرسی در آذربایجان شرقی

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از عملکرد ۷ ماهه امسال از انجام بیش از ۱۰۵ هزار بازرسی و ۵ هزار و ۳۰۰ پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی ۳.۱۱۶ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، یوسف پایدار در تشریح این خبر با بیان اینکه تا پایان مهرماه سال جاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازرسی در قالب گشت مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های متولی انجام گرفته، گفت: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اهمیت رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات دریافتی از طریق درگاه‌های متعدد سازمان نظیر سامانه تلفنی ۱۲۴ ستاد خبری، طی مدت یاد شده حدود ۵ هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی دریافت و رسیدگی شده است.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل بسیار خوب اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اداره کل غله، استاندارد و اماکن در فرایند گشت‌های مشترک نظارتی، افزود: در ۷ ماهه نخست امسال، حدود ۸ هزار و ۵۰۰ گشت مشترک انجام و یک هزار و ۶۵ پرونده تخلفاتی به ارزش ۹۶۴.۱۵۳ میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر روند تامین و توزیع کالا‌های اساسی از طریق بازدید‌های میدانی و نظارت‌های سیستمی، ادامه داد: قند و شکر، روغن نباتی، برنج، نهاده‌های دامی، آرد و نان، مرغ و تخم مرغ، محصولات فولادی، پتروشیمی و سیمان از جمله مهمترین کالا‌هایی بوده اند که در سال جاری موضوع نظارت‌ها را تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: در ۷ ماهه نخست امسال حدود ۵ هزار و ۲۰۰ بازرسی در حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق انجام شده و این نظارت‌ها منجر به تشکیل ۱۲۰ پرونده تخلفاتی به ارزشی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال شده است.

پایدار خاطر نشان کرد: انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری، موبایل، اقلام سلامت محور (بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی)، مواد غذایی و البسه، پوشاک و کیف و کفش از جمله مهمترین اقلام بازرسی شده در این بخش بوده اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده