تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۳۵۶۳۸
سرویس خبر : انرژی

وقتی از آب، کود می‌گیرند!

‌می‌متالز - اقیانوس سبز یک گلخانه شناور است که از پنل‌های خورشیدی برای تامین نیروی مورد نیاز خود استفاده می‌کند و در برابر نمک مقاوم است.

به گزارش می‌متالز، شرکت نوپای ژاپنی ان-آرک (N-ark) مزرعه دریایی شناور به نام “اقیانوس سبز” را طراحی کرده است که از آب دریا برای کشت گیاهان استفاده می‌کند. این ساختار نوآورانه فناوری مقاوم در برابر نمک و معماری دوستدار دریا ترکیب کرده و راه حلی بالقوه برای مشکل افزایش سطح آب دریا‌ها مرتبط با تغییرات اقلیمی ارائه می‌کند.

اقیانوس سبز قابلیت جمع آوری آب باران را دارد، کیفیت آب اطراف خود را بهبود می‌بخشد، به تولید مواد غذایی کمک می‌کند در شرایطی که موجب صرفه جویی در مصرف آب شده و یک ساختار معماری پایدار است.

افزایش سطح آب دریا‌ها به دلیل تغییرات اقلیمی که می‌تواند کشاورزی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، به یک نگرانی جدی تبدیل شده و این روند به معنای زمین کمتر برای کشاورزی و همچنین آسیب دیدن زمین‌های ساحلی به دلیل نمک بیش از حد است. شرکت ان-آرک مزرعه دریایی شناور اقیانوس سبز را با مشارکت Cultivera که یک شرکت پژوهش و توسعه فناوری کشاورزی است، طراحی کرده و ساخت نمونه اولیه آن را تا سال ۲۰۲۲ هدف قرار داده است.

اقیانوس سبز یک گلخانه شناور است که از پنل‌های خورشیدی برای تامین نیروی مورد نیاز خود استفاده می‌کند و در برابر نمک مقاوم است. در ساخت این سازه از تخته‌های نازک چوب همراه با اتصالات کربنی استفاده خواهد شد. یک پوشش ویژه نیز به شناوری هرچه بیشتر مجموعه کمک می‌کند. زمانی که روی آب قرار بگیرد، این سازه دو منطقه سبز ایجاد خواهد کرد که یکی فضای تولید مواد غذایی در سطح شناور و دیگری لایه‌ای از جلبک است که شرایط محیط زیر آب را بهبود می‌بخشد.

شکل متمایز سقف اقیانوس سبز به جمع آوری آب باران کمک می‌کند. با ترکیب آب باران و آب دریا، تنظیم pH و تنظیم میزان رقیق بودن در سامانه تصفیه این مجموعه انجام می‌شود و آب و کود برای تغذیه گیاهان تولید می‌شود. از آب دریا برای تهویه مطبوع و تنظیم دمای مزرعه نیز استفاده می‌شود.

وقتی از آب، کود می‌گیرند!

وقتی از آب، کود می‌گیرند!

وقتی از آب، کود می‌گیرند!

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده