تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۳۵۶۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با عنوان حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر:

دولت لایحه دو فوریتی حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را به مجلس فرستاد

‌می‌متالز - معاون رئیس جمهور در مجلس از ارائه لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تحت عنوان حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر و با قید دو فوریت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد حسینی با اشاره به طرح لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: این لایحه تحت عنوان "تامین مطمئن کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر " از طریق پرداخت یارانه با قید دو فوریت به مجلس ارائه شد.

وی افزود: در این لایحه به منظور جبران آثار منفی ناشی از افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی و کشاورزی وارداتی، خشکسالی و اطمینان از تامین کافی کالا‌های اساسی به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به افزایش سقف اعتبار ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ برای تخصیص ارزش سهام با مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز اقدام و درآمد حاصل از تغییر نرخ کالا‌هایی که با ارز ترجیحی تامین شده را به میزان و روشی که توسط دولت تعیین می‌شود به افراد مشمول پرداخت کند.

حسینی ادامه داد: دستگاه‌های ذیربط باید سیاست‌گذاری و فرایند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به نحوی اجرا و نظارت کنند که کالا‌ها و خدمات مشمول به موقع و با قیمت مناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف کننده نهایی برسد. همچنین دولت مجاز شده در صورت عدم کفایت منابع تخصیص یافته برای پرداخت یارانه، مابه التفاوت را از محل جابجایی ردیف‌های جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۰ تامین کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده